استفاده از ظرفیت‌ انرژی‌های تجدیدپذیر برای رفع ناهنجاری‌های دمایی - افق اقتصادی

استفاده از ظرفیت‌ انرژی‌های تجدیدپذیر برای رفع ناهنجاری‌های دمایی - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-06
کد خبر: 304035 |
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲ |
3 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: مهمترین راهکار برای رفع ناهنجاری‌های دمایی استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با تغییر اقلیم است.

استفاده از ظرفیت‌ انرژی‌های تجدیدپذیر برای رفع ناهنجاری‌های دمایی

به گزارش بازار، «سحر تاجبخش مسلمان» امروز (شنبه) در آیین افتتاح هفته جهانی فضا پس از تشریح فرایند تغییر اقلیم در سطح جهان افزود: سازمان ملل برای توسعه پایدار ۱۷ هدف را مشخص کرده است که سیزدهم هدف آن اقدام اقلیمی است.
وی بیان‌داشت: یکی از مهمترین مسائل مربوط به این هدف، استفاده از داده‌های ماهواره‌های سنجش از دور است. استفاده از مشاهدات فضایی و زمینی، بیشترین تاثیر و اهمیت را در مدیریت جهانی دیدبانی زمین برای اقدام اقلیمی دارد. تغییر اقلیم بر همه تاثیرگذار است اما آسیب آن به نسبت بر جوامع و گروه‌های فقیر و آسیب‌پذیر بیشتر است.
تاجبخش با مرور ناهنجاری‌های سالانه دمای هوا از سال ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰، گفت: اکنون دمای آب اقیانوس‌ها بالا رفته و در کنار آن گازهای گلخانه‌ای نیز افزایش یافته است. یکی از ظرفیت‌های داده‌های ماهواره‌ای و زمینی مربوط به ناهنجاری‌های دمای هوا است که نشان می‌دهد دمای هوا از ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ بیشتر از ۱.۵ درجه نسبت به میانگین‌های قبل از انقلاب صنعتی افزایش دما داشته‌ایم؛ این مساله بسیار حائز اهمیت است زیرا امکان دارد اکوسیستم‌هایی را از دریا از بین ببرد که نتوان آن را به راحتی جبران کرد.
رئیس سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: تابستان امسال کشور ایران نیز مانند بسیاری از نقاط جهان یکی از مهمترین مناطقی بود که درگیر ناهنجاری‌های دما شد. مهمترین راهکار برای رفع ناهنجاری‌های دمایی استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با تغییر اقلیم است.
به گزارش بازار، هر ساله انجمن هفته جهانی فضا موضوعی را برای برگزاری رویدادهای هفته جهانی فضا انتخاب می‌کند تا همه فعالیت‌ها و رویدادها در سراسر جهان در این هفته (۱۳ تا ۱۹ مهر- ۴ تا ۱۰ اکتبر) پیرامون این شعار برنامه‌ریزی شود؛ این انجمن شعار هفته جهانی فضا در سال ۱۴۰۳ را «فضا و تغییرات اقلیمی» نامگذاری کرده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید