کدام مسیرها امکان خرید بلیط لحظه آخری دارند؟

کدام مسیرها امکان خرید بلیط لحظه آخری دارند؟
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 183277 |
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۲۲ |
519 بازدید
۲
7
ارسال به دوستان
پ

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری روشی آسان و البته ارزان برای تهیه بلیط در مسیرهای هوایی مختلف است. در واقع هر مسافری می‌تواند در صورت امکان، در ازای دریافت خدماتی کاملا مشابه با بلیط‌های عادی مبلغ کمتری را پرداخت کرده و خود را به مقصد برساند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بلیط‌های لحظه […]

کدام مسیرها امکان خرید بلیط لحظه آخری دارند؟

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری روشی آسان و البته ارزان برای تهیه بلیط در مسیرهای هوایی مختلف است. در واقع هر مسافری می‌تواند در صورت امکان، در ازای دریافت خدماتی کاملا مشابه با بلیط‌های عادی مبلغ کمتری را پرداخت کرده و خود را به مقصد برساند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بلیط‌های لحظه آخری پرداخته و در نهایت ببینیم در کدام مسیرهای پروازی می‌توان از این قابلیت ویژه استفاده کرد.

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری نوعی از بلیط چارتر است. شرکت چارترکننده که بلیط‌ها را از ایرلاین مربوطه و در ازای پرداخت هزینه اجاره کرده، در صورت عدم تکمیل ظرفیت و خالی ماندن صندلی‌ها، قیمتشان را یک روز قبل از پرواز پایین می‌آورد تا مشتریان را تشویق به خرید کند. در واقع این شرکت‌ها باید با هر روشی که می‌توانند صندلی‌ها را بفروشند تا با ضررهای مالی روبه‌رو نشود.

البته قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری همیشه یکسان نیست و نمی‌شود یک قاعده کلی را برای آن تعریف کرد. پروسه قیمت‌گذاری برای این بلیط‌ها به سیاست‌های شرکت چارترکننده، زمان خرید، تعداد مسافران و تعداد بلیط‌های باقی‌مانده بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال در روزهای کم مسافر، معمولا قیمت این بلیط‌ها ممکن است حتی تا ۵۰ درصد نیز کم شود، اما در روزهای شلوغ مانند بهار و تابستان این هزینه بیشتر هم خواهد شد.

ممکن است به دلیل پر شدن صندلی‌ها دیگر امکان تهیه بلیط هم وجود نداشته باشد. اما اگر زمان مشخصی را برای سفر خود در نظر نداشته و تمایل دارید شانس خود را در مسیر خود، امتحان کنید، باید در بازه زمانی مورد نظرتان به‌صورت روزانه به سایت‌های فروش بلیط مراجعه و قیمت‌ها را بررسی کنید.

در کدام مسیرها بلیط هواپیما لحظه آخری وجود دارد؟

بلیط هواپیما لحظه آخری در اکثر مسیرهای هوایی وجود دارد، اما در برخی مسیرها این مدل از بلیط بیشتر دیده می‌شود. معمولا در مسیرهای پرسفر و پرتقاضا، احتمال بیشتری برای وجود بلیط هواپیما لحظه آخری دارند به‌عنوان مثال بلیط هواپیما مشهد تهران را می‌توانیم در این دسته قرار دهیم. همچنین در مسیرهایی که شرکت‌های هواپیمایی چارتری، فعالیت دارند، احتمال بیشتری برای وجود بلیط هواپیما لحظه آخری وجود دارد. بنابراین اگر بخواهیم برخی از مسیرهایی که معمولا بلیط هواپیما لحظه آخری در آنها وجود دارد را نام ببریم، موارد زیر جزو این گروه‌ها قرار می‌گیرند:

  • مسیرهای داخلی در ایران مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کیش و…
  • مسیرهای بین‌المللی محبوب مانند دبی، استانبول، تهران – دبی، تهران – استانبول و…
  • مسیرهای توریستی معروف مانند پاریس، رم، بانکوک، بالی و…
  • مسیرهایی که در آنها شرکت‌های هواپیمایی چارتر فعال هستند.

با این حال، لازم به ذکر است که موجودی و قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری در هر مسیر و هر زمان ممکن است متغیر باشد؛ بنابراین، برای خرید این مدل از بلیط پرواز داخلی یا خارجی، توصیه می‌شود قبل از سفر خود اطلاعات کاملی را در مورد مسیرها و شرایط خرید به دست آورید.

مزایای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

مزایای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

مهم‌ترین مزیت خرید بلیط لحظه آخری هواپیما را می‌توانیم در قیمت مناسب و صرفه‌جویی در هزینه‌ها بدانیم. همه ما می‌دانیم که برای خرید بلیط هواپیما باید هزینه بالاتری را نسبت به سایر وسایل نقلیه پرداخت کنید و این مبلغ در روزهای پر تقاضا بیشتر خواهد شد؛ بنابراین بلیط چارتری لحظه آخری بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود.

همچنین، خرید بلیط لحظه آخری برای مسافرانی که سفرهای بدون برنامه دارند نیز انتخاب خوبی است. البته باید این نکته را در انتخاب تاریخ سفر، مدنظر قرار دهید که در روزهای پرتقاضا قیمت بلیط‌های لحظه آخری بیشتر و گران‌تر است.

بهترین روش برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

برای خرید بلیط لحظه آخری می‌توانید هم با شرکت‌های خدمات هواپیمایی تماس بگیرید و هم به‌صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید. سایت اسنپ تریپ، پلتفرمی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. با مراجعه به این سایت‌ها، می‌توانید قیمت‌ها، امکانات و تخفیف‌های شرکت‌های هواپیمایی مورد نظر خود را ببینید و آنها را به گونه‌ای مرتب کنید که ارزان‌ترین بلیط‌ها را به شما نمایش دهد. در نهایت نیز با مقایسه قیمت هر بلیط، بهترین انتخاب را داشته باشید. روش رزرو بلیط لحظه آخری از اسنپ تریپ با استفاده از مراحل زیر است:

  • رزرو بلیط از طریق سایت: برای رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری از طریق سایت اسنپ تریپ، باید وارد صفحه شده و با ثبت‌نام یک پروفایل برای خود بسازید. سپس مقصد و تاریخ سفر را وارد کرده و جستجو را انجام دهید. در این لحظه لیستی از پروازها به نمایش می‌آید که باید آنها را با استفاده از گزینه مربوط به مرتب‌سازی از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب کنید. در نهایت نیز با انتخاب پرواز، اطلاعات تماس و مسافران را وارد و پس از پرداخت نهایی هزینه، بلیط صادر شده را در جایی ذخیره کرده و اطلاعات را در ذهن خود بسپارید.
  • رزرو بلیط از طریق اپلیکیشن: برای رزرو بلیط هواپیما از طریق اپلیکیشن اسنپ تریپ نیز باید ابتدا نسخه مناسب را نصب کرده و سپس وارد پروفایل شخصی خود شوید. در صفحه اصلی سوپراپلیکیشن یک آیکون بلیت سفر وجود دارد که با انتخاب آن، وارد صفحه‌ای شده و باید نوع پرواز و اطلاعات سفر را وارد آن کنید. سپس لیست پروازها را با لمس آیتم مربوط به مرتب‌سازی از ارزان‌ترین به گران‌ترین بچینید و در نهایت با انتخاب بلیط لحظه آخری، وارد کردن اطلاعات و پرداخت هزینه، مراحل خرید بلیط را تکمیل کنید.

خرید بلیط لحظه آخری و شروع سفری اقتصادی

خرید بلیط لحظه آخری و شروع سفری اقتصادی

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری اگرچه به‌راحتی انجام می‌شود؛ اما شرایط خاصی دارد که باید آنها را رعایت کنید. به عنوان مثال در بیشتر مواقع پس از خرید این بلیط‌ها امکان کنسلی یا استرداد را نخواهید داشت، حتی اگر نتوانید به پرواز برسید، باز هم مبلغ شما از دست می‌‌رود. در هر صورت با اطلاعاتی که در این مطلب ارائه شد می‌توانید راحت‌تر در مورد نحوه سفر خود تصمیم‌گیری کنید. گاهی این انتخاب ارزش صرف هزینه پایین را دارد و در نهایت هزینه‌های شما را به میزان زیادی کاهش خواهد داد. اگر شما هم تجربه خرید بلیط لحظه آخری را از آژانس‌های مختلف داشته‌اید، حتما نظرات خود را در مورد این فرایند با ما به اشتراک بگذارید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :امیر ربانی

      ممنون از مقاله خوبتون، خدا بخواد تابستون سال دیگه برای همیشه عازم رم هستم، حتما از اسنپ تریپ استفاده میکنم 🙂

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        براتون در هرجای دنیا که باشید آرزوی موفقیت و پیروزی داریم امیر جان 🙂