راهنمای مسیر زمینی و هوایی اصفهان اهواز

راهنمای مسیر زمینی و هوایی اصفهان اهواز
پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 296978 |
تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۲ | منبع: ghasedak24.com
158 بازدید
۲
7
ارسال به دوستان
پ

اگر قصد دارید از اصفهان به اهواز سفر کنید و می‌خواهید بدانید کدام روش سفر برای شما مناسب‌تر است حتما در این مطلب با ما همراه شوید.

راهنمای مسیر زمینی و هوایی اصفهان اهواز

اگر قصد دارید از اصفهان به اهواز سفر کنید و می‌خواهید بدانید کدام روش سفر برای شما مناسب‌تر است حتما در این مطلب با ما همراه شوید. تصمیم داریم مسیر و مسافت زمینی و هوایی اهواز به اصفهان را بررسی کنیم تا درنهایت بدانید با هر وسیله نقلیه چند ساعت در راه خواهید بود و چگونه به مقصد خواهید رسید.

مسیر زمینی اصفهان اهواز

مسافت زمینی اصفهان تا اهواز حدود ۵۰۰ کیلومتر است و تقریبا ۷ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. مسیرهای مختلفی برای رسیدن به مقصد وجود دارد که در ادامه بیشتر بررسی می‌کنیم.

مسیر رایج از جاده‌های کمربندی اصفهان شروع می‌شود و به سمت بروجن، شهرکرد و خوزستان ادامه پیدا می‌کند. مسیر دیگر نیز اصفهان-شیراز- اهواز است که نسبت به راه قبلی کمی طولانی‌تر است و شرایط جوی ناپایدارتری دارد. علاوه براین، از طریق شوشتر و دزفول نیز می‌توانید به مقصد برسید که باز هم زمان بیشتری نسبت راه اول می‌برد.

مسیر اصفهان اهواز با خودروی شخصی

می‌توانید یکی از مسیرهای فوق را با توجه به شرایط سفر خود انتخاب کرده و با خودروی شخصی طی کنید. بهترین راه، همان مسیر بروجن شهرکرد است، حدود ۷ ساعت طول می‌کشد و امکانات رفاهی مناسب دارد. توصیه می‌شود هزینه سوخت و خستگی راه را در نظر بگیرید؛ سپس برنامه سفر خود را قطعی کنید.

مسیر زمینی اصفهان به اهواز

مسیر اصفهان اهواز با اتوبوس

با انتخاب اتوبوس می‌توانید مسیر را در طول ۸ تا ۹ ساعت طی کنید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید. بلیط اتوبوس اهواز اصفهان و برعکس به صورت vip و معمولی هستند. اتوبوس VIP نسبت به معمولی از امکانات بیشتری همچون فضای بیشتر، صندلی‌های بزرگ و جادار با قابلیت تخت‌شو و نیمه تخت شو برخوردار هستند.

مسیر اصفهان اهواز با قطار

قطار به عنوان یک وسیله نقلیه امن، راحت، در دسترس و قیمت مناسب طرفداران بسیاری دارد. به ویژه اگر دسته جمعی با خانواده و دوستان خود سفر می‌کنید قطارهای کوپه‌ای می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. اما مسیر هم کمی طولانی‌تر می‌شود و حدود ۱۳ ساعت طول می‌کشد.

مسیر هوایی اصفهان اهواز

راه آسان‌تر که هم خستگی کمتری دارد و هم شما را زودتر به مقصد می‌رساند خرید بلیط هواپیما داخلی است. فاصله هوایی اصفهان اهواز حدود ۳۳۲ کیلومتر است و متوسط ۵۵ دقیقه تا رسیدن به مقصد زمان می‌برد. تمامی پروازها از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به فرودگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز توسط ایرلاین‌های مختلف مانند کارون، ایران ایر، آسمان و آتا انجام می‌شود.

برای خرید بلیط هواپیما در این مسیر یا به هر مقصد دیگری مانند بلیط هواپیما تهران پیشنهاد می‌کنیم روش اینترنتی را انتخاب کنید. بدین منظور فقط باید با به سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما مانند قاصدک ۲۴ مراجعه و مسیر و تاریخ حرکت خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید تا لیست پرواز ایرلاین‌های مختلف به همراه قیمت، ساعت حرکت، کلاس پروازی، قوانین استرداد و… به نمایش درآید. به راحتی می‌توانید بلیط‌ها را بررسی و مقایسه نموده و قیمت مناسب‌ترین گزینه را با توجه به شرایط خود به صورت کاملا آنلاین بخرید.

جمع‌بندی

انتخاب روش سفر با توجه به علایق و شرایط هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اگر فرصت کمی دارید یا نمی‌خواهید خسته راه شوید سفر هوایی برای شما بهترین گزینه است. البته معطلی در فرودگاه، تاخیر در زمان حرکت، محدودیت بار و کالاهای ممنوعه در پرواز هم در نظر داشته باشید. در سفر زمینی هم ممکن است هزینه‌های سفر شما کاهش پیدا کند، اما باید به مدت زمان سفر و خستگی راه هم دقت کنید و با توجه به اهداف خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :یعقوب بارانی

      سلام خسته نباشید مسیر زمینی و هوایی اصفهان اهواز واقع عالیه توصیه میکنم حتما تجربش کنید.

      1. نویسنده :کارشناس روابط عمومی

        سلام ممنون از توصیه ای که کردید و وقتی که گذاشتید.