بازدید از جاهای دیدنی تفلیس و آشنایی بیشتر با تاریخ شهر باستان

بازدید از جاهای دیدنی تفلیس و آشنایی بیشتر با تاریخ شهر باستان
شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-28
کد خبر: 262433 |
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۷ | منبع: mysafar.com
1507 بازدید
۲
64
ارسال به دوستان
پ

تفلیس شهری در خطه قفقاز است و همواره از جهت پایتخت بودن و از جهت برخورداری از جاذبه های گردشگری متنوع و تاریخی مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

بازدید از جاهای دیدنی تفلیس و آشنایی بیشتر با تاریخ شهر باستان

تفلیس به دو بخش قدیم و جدید تقسیم می شود. در بخش قدیمی تفلیس اغلب جاذبه های تاریخی و در بخش تفلیس جدید جاذبه های مدرن از قبیل مراکز خرید و مراکز تفریحی قرار دارد. تفلیس با داشتن جاذبه های تاریخی، تفریحی، طبیعی و هنری شهری پر هیاهو از حیث جذب گردشگری محسوب می شود.

آشنایی با جاذبه های تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس کاملا متنوع است و هر سلیقه ای که داشته باشید، خواهید توانست از تفلیس راضی باشید. اگر به جاذبه های فرهنگی و تاریخی علاقه مند باشید می توانید بخش قدیمی و اگر عاشق شور و هیجان و خرید و گشت و گذار در محیط های مدرن باشید می توانید به تفلیس مدرن سر بزنید:

  • شهر قدیمی تفلیس: شهر قدیمی تفلیس درست آن سوی پل صلح قرار دارد و اگر به آنجا بروید دست کم هزارتویی از خیابان های باریک و تنگ را خواهید دید. این خیابان ها، خانه های آجری قدیمی با بالکن های چوبی تداعی کننده برخی از آثار تاریخی ایران عزیزمان خواهد بود.
  • قلعه ناریکالا: قلعه ناریکالا یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی تفلیس است که یادبودی از قرن چهارم است. این قلعه از دوره ساسانیان ایران در تفلیس به یادگار مانده است و درست میان حمام گوگردی و باغ گیاه شناسی قرار دارد. از بالاترین نقطه این قلعه نمای بی نظیری از شهر تفلیس را مشاهده خواهید کرد.
  • کلیسای سنت جرج: کلیسای سنت جرج یکی از جالب ترین بناهای متعلق به اوایل سال ۶۳۱ است که با داشتن گنبدی زیبا شما را محو تماشای خود می کند.

  • پارک ملی تفلیس: پارک میل تفلیس در شمال شهر قرار دارد و از نظر وسعت از بزرگ ترین پارک های جنگلی به شمار می رود. این پارک از شمال به کوه ساگوراما، از شرق به رودخانه آراگوی و رود کر منتهی می شود.
  • خیابان دیوید آقماشنبلی: یکی از تفریحی ترین خیابان های تفلیس است که به شما امکان سوار شدن در بزرگترین بالن با ظرفیت ۳۰ نفر را می دهد. هر پرواز با این بالن ۱۵ دقیقه طول می کشد و مناظری زیبا از شهر تفلیس را به شما نمایش می دهد.
  • جاده آبانوتوشتی: جاده آبانوتوشتی یکی از جاده های پر پیچ و خم تفلیس است که معمولا رانندگان حرفه ای جسارت رانندگی در آن را دارند. چرا که این جاده بسیار خطرناک در دل ارتفاعات پایتخت گرجستان است!

معرفی هتل های تفلیس نزدیک جاذبه های گردشگری

هتل های تفلیس به دسته های لاکچری، متوسط و اقتصادی تقسیم می شوند. هتل ۵ ستاره و ۴ ستاره در رده هتل های لاکچری و هتل های سه ستاره در رده متوسط و هتل های آپارتمان در رده هتل های اقتصادی قرار می گیرند. بهترین هتل های تفلیس هتل هایی هستند که علاوه بر ارائه امکانات مناسب در نزدیکی جاذبه های گردشگری قرار دارند و می توانید از آن ها استفاده کنید.

  • هتل سه ستاره گالاکتیونی: هتل سه ستاره گالاکتیونی در منطقه سولولاکی قرار دارد و با ارائه امکانات رفاهی مناسب و خدماتی چون وای فای رایگان، مینی بار و اتاق با ویو شهر و کوهستان بهترین گزینه خواهد بود.
  • هتل چهار ستاره ورمونت بوتیک: هتل ورمونت به صورت ۲۴ ساعته پذیرش دارد و برخی از اتاق هایش دارای بالکن هستند. این هتل کاملا لوکس است و اجرای موسیقی زنده و ارائه کلاس آشپزی و تور آشنایی با تفلیس از خدمات ویژه ای است که این هتل ارائه می دهد.
  • هتل پنج ستاره گلاروس اولدتاون: این هتل از جمله هتل هایی است که خدمات پذیرش ۲۴ ساعته دارد و خدمات صبحانه در بوفه ارائه می دهد و دارای خدمات صندوق امانات و شاتل فرودگاهی نیز هست.

معرفی هتل های تفلیس نزدیک جاذبه های گردشگری

چه زمانی به تفلیس برویم؟

تفلیس شهری است که به واسطه قرار داشتن در نزدیکی کوه قفقاز آب و هوای خشک و سرد دارد. بنابراین بهترین زمان سفر به آن و بازدید از جاذبه های گردشگری اش فصل بهار و پاییز است. آب و هوای تفلیس در این فصل ها کاملا معتدل خواهد بود و با سفر در این بازه های زمانی شاهد برگزاری کنسرت ها و رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری خواهید بود. در فصل تابستان که هوا به اوج گرمای خود می رسد قیمت بلیط پرواز تهران تفلیس کاهش می یابد و از حجم گردشگران کاسته می شود.

چه زمانی به تفلیس برویم؟

تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. بهار و پاییز زمان پیک سفر به این شهر است و ظرفیت هتل های تاپ و پروازها به سرعت تکمیل می شود. اگر شما هم به همین زودی ها عازم تفلیس هستید کافی است، برنامه سفر خود را برای بازدید از جاذبه های متنوع بچینید و کمربندهایتان را ببندید که شهری پر از فرصت کنجکاوی منتظر شماست. از جاذبه ها و مراکز خرید گرفته تا رستوران های تاپ همه و همه شما را به سوی خود می کشاند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :نیما براتی

      واقعا تفلیس طبیعت و آثار باستانی خیلی زیبایی داره ممنون از اطلاعات خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا نیما جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید