بهترین راه‌های سفر به شیراز

بهترین راه‌های سفر به شیراز
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 235509 |
تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ | منبع: snapptrip.com
1401 بازدید
۲
5
ارسال به دوستان
پ

شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است که دیدنی‌های خاص و جاذبه‌های تاریخی آن توانسته نظر افراد بسیاری را به خود جلب نماید.

بهترین راه‌های سفر به شیراز

به‌طوری که به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری داخل کشور تبدیل شده است. برای سفر به شهر زیبای شیراز روش‌های مختلفی وجود دارد و مسافران می‌توانند با استفاده از اتوبوس، قطار، هواپیما و یا ماشین شخصی به این شهر دیدنی سفر کنند. سفر با هر یک از وسایل حمل و نقل مزایای خاصی دارد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران این است که کدام روش سفر را انتخاب کنند تا بتوانند سفری لذت بخش داشته باشند. اگر می‌خواهید در مورد بهترین راه‌های سفر به شیراز و نحوه خرید بلیط اتوبوس، هواپیما و .. اطلاعات بیش‌‌تری کسب کنید تا پایان این مطلب در کنار ما باشید.

سفر با خودرو شخصی به شیراز

سفر با خودرو شخصی به شیراز نسبت به سفر با قطار و هواپیما هزینه کم‌‌تری دارد و افراد می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز حرکت خود را آغاز کنند و یا در هر مکانی توقف داشته باشند و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرند. این روش سفر می‌تواند برای علاقه‌‌مندان به رانندگی در جاده بسیار لذت بخش و گزین مناسبی باشد. اما نیاز است که پیش از سفر از سلامت ماشین و ایمنی فنی آن مطمئن شوید تا بتوانید سفری آسوده‌خاطر داشته باشید. برای سفر زمینی از تهران به شیراز از مسیرهای مختلفی می‌توان عبور نمود که در ادامه به بررسی این سه مسیر می‌پردازیم.

مسیر اول

این مسیر کوتاه‌ترین مسیر تهران به شیراز است که با مسافت ۹۱۷ کیلومتر حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد. برای عبور از این مسیر باید ابتدا وارد اتوبان تهران – قم شوید و بعد وارد کاشان شده و به سمت جاده نطنز اصفهان حرکت کنید. این مسیر از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، صفا شهر، سعادت شهر، مرودشت، آباده و شهررضا می‌گذرد.

مسیر دوم

مسیر دوم تهران به شیراز حدود ۹۲۲ کیلومتر است و خودروهای شخصی و اتوبوس‌هایی که این مسیر را انتخاب می‌کنند باید حدود ۱۱ ساعت در راه باشند تا به مقصد برسند. در این مسیر باید از بزرگراه آزادگان تهران به طرف ساوه حرکت کنید و وارد جاده ساوه – میمه شوید و در ادامه از اصفهان عبور کنید تا پس از عبور از مرودشت راهی شیراز شوید. در واقع این مسیر از شهرهای ساوه، میمه، اصفهان، شهرضا، صفاشهر، آباده، سعادت شهر می‌گذرد.

مسیر سوم

این جاده با ۹۲۷ کیلومتر طولانی‌ترین جاده تهران به شیراز محسوب می‌شود که بسیار زیبا است و در طی ۱۲ ساعت رسیدن به مقصد مسافران می‌توانند از زیبایی‌های بی نظیر مسیر لذت ببرند. در این مسیر باید از شهرهای قم، کاشان، نطنز، بروجن، یاسوج، شاهین شهر، اردکان و هماشهر عبور نمایید.

سفر با خودرو شخصی به شیراز

سفر به شیراز با اتوبوس

یکی از روش‌های سفر زمینی به شیراز سفر با اتوبوس از طریق رزرو و خرید بلیط اتوبوس است. این روش کم هزینه‌ترین راه‌های دسترسی به شهر زیبای شیراز محسوب می‌شود و می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که نمی‌خواهند ساعت‌ها پشت فرمان باشند. شرکت‌های اتوبوسرانی متعددی در این مسیر مشغول به فعالیت هستید و با اتوبوس‌های معمولی و vip خود اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌نمایند.

سفر به شیراز با قطار

یکی دیگر از روش‌های سفر به این شهر زیبا به غیر از خرید بلیط اتوبوس سفر با قطار است. لازم به ذکر است که از شهرهای مختلفی مانند تهران، تبریز، اصفهان و مشهد می‌توان از طریق قطار به شیراز سفر نمود. قطارهای مختلفی با امکانات متنوع در این مسیر فعال هستند و مسیر تهران مشهد را در زمانی حدود ۱۵ ساعت طی می‌کنند. از این‌رو مسافران می‌توانند متناسب با سلیقه و بودجه خود یکی از این قطارها را رزرو کنند و از خدمات و مزایای آن‌ها در طول مسیر بهره‌مند شوند و سفری آسوده‌خاطر داشته باشند.

سفر به شیراز با هواپیما

سریع‌ترین، گران‌ترین و راحت‌ترین روش سفر به شیراز از تهران، سفر با هواپیما است. البته به‌غیر از تهران از بسیاری شهرهای دیگر نیز می‌توان با هواپیما راهی شیراز شد. سفر هوایی به شیراز طرفداران بسیاری دارد و مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما راهی این سفر می‌شوند می‌توانند طی حدود ۱ ساعت خود را به مقصد برسانند. در حال حاضر ایرلاین‌های متعددی پروازهای منتهی به شیراز را ارائه می‌دهند که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان، کیش ایر و زاگرس اشاره نمود. توجه داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف هفته و ماه‌های متفاوت سال متفاوت هستند. از این‌رو بهتر است برای داشتن سفری کم هزینه و راحت به شیراز با هواپیما روزهای وسط هفته و ساعات اولیه صبح و ایام غیر تعطیلات را برای رزرو بلیط هواپیما و شروع سفر خود انتخاب کنید.

سفر به شیراز با اتوبوس

خرید بلیط شیراز از اسنپ تریپ

روش‌های مختلفی برای سفر به شیراز از مبدا تهران وجود دارد که هر یک طرفداران بسیاری دارند اما در این میان خرید بلیط اتوبوس و سفر زمینی به دلیل دسترسی مناسب و همچنین ارزان بودن آن محبوبیت بیش‌‌تری دارد. مسافران می‌توانند برای خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز و بالعکس در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با ارزان‌ترین قیمت به سایت اسنپ تریپ که از معتبرترین مراجع رزرو بلیط در کشور است مراجعه کنند. در این وب سایت می‌توانید لیست جامعی از بلیط‌های اتوبوس معمولی و VIP به مقصد شیراز در ساعات و روزهای مختلف مشاهده نمایید و متناسب با برنامه ریزی سفر خود بهترین گزینه را رزرو کنید. همچنین می‌توانید از خدمات متنوع این مجموعه و پشتیبانی ۲۴ ساعته آن‌ها تا پایان سفر بهره‌مند شوید و سفری به‌‌یادماندنی را تجربه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :محمود نبوی

      نکات عالی درباره سفر به شیراز گفتید مخصوصا قسمتی که راه های مختلفو توضیح دادید ممنون از اسنپ تریپ عزیز

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده محمود جان