معرفی سواحل آنتالیا + صفرتاصد خدمات و قوانین استفاده از سواحل

معرفی سواحل آنتالیا + صفرتاصد خدمات و قوانین استفاده از سواحل
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-09
کد خبر: 217603 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۳۷ | منبع: utravs.com
1345 بازدید
۲
7
ارسال به دوستان
پ

آنتالیا، استانی با آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای که به‌طور میانگین ۳۰۰ روز از سال، آفتاب دارد،

معرفی سواحل آنتالیا+ صفرتاصد خدمات و قوانین استفاده از سواحل

 زیباترین سواحل ترکیه را در خود جای داده است. وجود بیش از ۶۰۰کیلومتر خط ساحلی به‌علاوه این اقلیم مناسب، سالانه حدود ۳۰درصد از کل مسافران ترکیه را جذب آنتالیا می‌کند. سواحل آنتالیا غیر از جذابیت‌های طبیعی، امکانات تفریحی گوناگونی هم دراختیار گردشگران قرار می‌دهند. در مقاله‌ای که پیش‌روی شماست، بهترین سواحل آنتالیا و انواع تفریحات دریایی‌شان را معرفی خواهیم‌کرد.

معروف‌ترین سواحل آنتالیا

آنتالیا در خط ساحلی مدیترانه قرار گرفته‌‌است؛ یعنی در این استان با لیست بلندبالایی از ساحل مواجه خواهید بود که هرکدام‌شان رنگ‌وبوی خاصی دارند. بعضی‌ از ساحل‌ها شنی‌اند و بعضی سنگریزه‌ای. بعضی‌های‌شان کوچک‌اند و بعضی بزرگ. برای ورود به تعدادی از آن‌ها باید پول بپردازید و تعدادی‌شان رایگان‌اند. از آن‌جایی‌که حرف زدن درباره همه این ساحل‌ها، نه ممکن است و نه کاربردی، در مطلب حاضر، به‌نقل از وب‌سایت « chasingthedonkey.com» به معرفی آن‌دسته از سواحل آنتالیا می‌پردازیم که با یک ویژگی ممتاز، معروف شده‌اند تا کار انتخاب را برای شما آسان کنیم. به‌علاوه امکان تهیه بلیط هواپیما ارزان تهران آنتالیا را هم برای‌تان فراهم کرده‌ایم تا بتوانید در اولین فرصت و مقرون‌به‌صرفه‌ترین حالت ممکن خودتان را به مرکز ساحل‌های چشم‌نواز ترکیه برسانید.

سواحل خانواده‌دوست آنتالیا

اگر با خانواده سفر می‌کنید، بهترین ساحل آنتالیا برای شما ساحلی است که برای گروه‌های سنی و سلایق مختلف، چیزهایی برای ارائه کردن داشته‌باشد. مثل:

  • ساحل کنیالتی/ Konyaalti Beach

کنیالتی، یکی از محبوب‌ترین سواحل در آنتالیا است. این ساحل، موقعیت مکانی خوب و دسترسی عالی دارد؛ در فاصله سه‌کیلومتری از منطقه قدیمی شهر آنتالیا -از محبوب‌ترین اماکن اقامتی گردشگران- واقع شده‌است و تراموا و تاکسی شما را در زمانی کوتاه به ساحل می‌رساند. در کنیالتی، می‌توانید دوچرخه و اسکوتر کرایه کنید. در آکواریوم آنتالیا گردش کنید. تله‌کابین سوار شوید. در پارک آبی آکوالند تفریح کنید. اگر هم طرفدار هیجان و آدرنالین هستید، بهترین تفریحات آبی آنتالیا در این ساحل پیدا می‌شود؛ پاراسلینگ، پاروسواری ایستاده (stand-up paddleboarding) و قایق‌موتوری سریع‌السیر. پارک ساحلی کنیالتی، یک فضای سبز ایده‌آل برای پیک‌نیک خانوادگی است. رستوران و فروشگاه هم تا دل‌تان بخواهد در محدوده این ساحل وجود دارد.

آدرس: منطقه کنیالتی، محله گورسو، بولوار آکدنیز

  • ساحل لارا/ Lara Beach

ساحل لارای آنتالیا، یکی دیگر از گزینه‌های دوست‌داشتنی برای خانواده‌هاست. لارا که نزدیک‌ترین ساحل به فرودگاه است، ۱۵کیلومتر طول دارد. ۲کیلومتر از این ساحل، جنبه عمومی دارد -مابقی دراختیار هتل‌های اطراف است- که ورود به آن رایگان است. دوش، رختکن، سرویس‌بهداشتی، تخت آفتابی و چتر به مسافران ارائه می‌شود. در ساحل لارا، می‌توانید از سندلند آنتالیا که موزه مجسمه‌های شنی است، دیدن کنید. تفریحات آبی مفرحی مثل جت‌اسکی، پاراگلایدر، قایق پارویی، موج‌سواری و اسکی روی آب را امتحان کنید. زمین بازی برای بچه‌ها و چندین رستوران هم در این ساحل وجود دارد.

آدرس: ۱۵کیلومتری شرق آنتالیا

سواحل خانواده‌دوست آنتالیا

سواحل تاریخی آنتالیا

سواحل آنتالیا در ترکیه آن‌قدر تنوع دارند که هرکسی با هر سلیقه ای می‌تواند از ملاقات با آن‌ها لذت ببرد. اگر ساحل برای شما به آفتاب گرفتن و قایق‌سواری محدود نمی‌شود، بازدید از سواحل تاریخی آنتالیا را هم در برنامه‌تان بگنجانید.

  • ساحل پاتارا/ Patara Beach

پاتارا، جواهری درمیان سواحل مدیترانه آنتالیاست؛ ساحلی به طول۲۰کیلومتر با ظاهری بیابانی که به‌وسیله ویرانه‌های باستانی احاطه شده‌است. پاتارای غول‌پیکر -بزرگ‌ترین ساحل ترکیه- با تپه‌های شنی عسلی‌رنگ و غروب‌های زیبایش معروف است و پناهگاهی‌ست برای لاک‌پشت‌های دریایی. لاک‌پشت‌های نادر و درمعرض خطری که پاتارا را برای لانه‌سازی انتخاب کرده‌اند، در بازه زمانی ماه می تا اکتبر به ساحل می‌آیند. ملاقات با این لاک‌پشت‌‌ها، البته از راه دور و بدون ایجاد مزاحمت برای آن‌ها، از مهم‌ترین انگیزه‌های مسافران این ساحل است. کافه‌های ساده پاتارا و استراحتگاه‌های دنجش، مناسب حال کسانی است که دربین جاهای تفریحی آنتالیا، دنبال لوکیشن‌های خاص می‌گردند.

آدرس: جنوب فتحیه

  • ساحل المپیوس/ Olympos Beach

ساحل المپیوس، در نزدیکی شهری باستانی به همین نام واقع شده‌‌است که هنوز بقایایی از آن به‌چشم می‌خورد. قرن‌ها پیش این ساحل، قلعه دزدان دریایی بود؛ به‌همین دلیل تا مدت‌ها مردم و گردشگران از رفتن به المپیوس پرهیز می‌کردند. حالا این ساحل، از یک طرف به‌دلیل اهمیت تاریخی‌اش و ازطرف دیگر به‌‎خاطر لانه‌سازی لاک‌پشت‌های دریایی در آن، به منطقه‌ای محافظت‌شده تبدیل شده‌است. در محدوده المپیوس، خبری از هتل‌های بلندمرتبه نیست؛ دوش، رختکن و تخت آفتاب‌گیر هم در این ساحل وجود ندارد. همه این‌ها درراستای محافظت از محیط طبیعی ساحل است. در المپیوس می‌توانید از طبیعت بکر لذت ببرید و در هاستل‌های کوچک و صمیمانه‌اش استراحت کنید.

آدرس: ۸ کیلومتری جنوب غربی آنتالیا

سواحل تاریخی آنتالیا

سواحل تماشایی آنتالیا

دربین سواحل آنتالیا، پیدا کردن زیباترین‌ و دیدنی‌ترین ساحل، درست مثل دنبال سوزن گشتن در انبار کاه است. با این‌حال براساس نظر مسافران آنتالیا، می‌توانیم با احتیاط فراوان، دو ساحل را شایسته لقب تماشایی‌ترین سواحل این استان بدانیم.

  • ساحل مرمرلی/ Mermerli Beach

مرمرلی، در لیست زیباترین سواحل آنتالیا، موقعیت ویژه‌ای به خودش اختصاص داده‌است. این ساحل شنی کوچک که درست کنار اسکله تفریحی آنتالیا قرار گرفته‌است، با آب شفاف و چشم‌انداز صخره‌ای‌، تصویری رویایی برای مسافرانش تدارک می‌بیند. از آن‌جایی‌که مرمرلی به شهر نزدیک است و وسعت کمی هم دارد، ورود به آن پولی است تا بتوان جمعیت را کنترل و از ازدحام بیش‌ازحد جلوگیری کرد. مرمرلی، دوش و سرویس‌بهداشتی رایگان دارد؛ به مسافران اجازه شنا کردن می‌دهد و در رستورانش پذیرای گردشگران است.

آدرس: مرکز شهر آنتالیا

  • ساحل سیرالی (چیرالی)/ Cirali Beach

سیرالی، یکی دیگر از زیباترین سواحل آنتالیاست که با کوه‌های سرسبز و دشت‌های هموار مملو از درختان نخل و زیتون احاطه شده‌است. این ساحل که به‌اندازه یک‌‌ونیم ساعت رانندگی کردن از مرکز شهر فاصله دارد، آن‌قدری از هیاهو و ازدحام دور هست که بتوانید روی ریلکس کردن در آن حساب کنید.

بوتیک‌هاستل‌ها، خانه‌های ییلاقی و خانه‌های درختی پشت ساحل هم فضای آرامی دارند برای کسانی که در جست‌وجوی آرامش راهی آنتالیا شده‌اند. در سیرالی، کمپینگ و شنا مجاز است. می‌توانید قایق‌سواری کنید. امکانات برای غواصی و ماهی‌گیری فراهم است. کافه و رستوران هم دردسترس‌تان قرار دارد.

آدرس: جنوب استان آنتالیا، در مجاورت دریای مدیترانه

سواحل تماشایی آنتالیا

سخن پایانی

آنتالیا، مرکز سواحل رنگارنگ ترکیه است. در سرتاسر خط ساحلی مدیترانه، امکانات تفریحی، رفاهی و اقامتی متنوعی وجود دارد. بعضی سواحل، فرصت کمپینگ و طبیعت‌گردی را دراختیارتان می‌گذارند. در بعضی‌ها، هیجان‌انگیزترین تفریحات دریایی تدارک دیده شده‌اند و بعضی دیگر از ساحل‌ها بیشتر مناسب تماشا، عکاسی و پیاده‌روی‌اند. یوتراوز هم درکنار شماست؛ با خرید بلیط از وب‌سایت مجموعه ما، با آنتالیا به‌اندازه چندتا کلیک فاصله دارید.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :حسین امیری

      ساحل سیرالی آرامش خیلی خاصی داره من رفتم چندبار

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون که تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتید حسین جان