برترین اپ بانکی کدام است؟ بررسی و مقایسه سه همراه بانک ملت، مهر و رسالت

برترین اپ بانکی کدام است؟ بررسی و مقایسه سه همراه بانک ملت، مهر و رسالت
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 167719 |
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۴ |
148 بازدید
۲
5
ارسال به دوستان
پ

در دنیای مدرنی که توسعه اقتصادی به بهره‌وری منطقی و اصولی از فناوری و نوآوری‌هایی تکنولوژیکی گره خورده است، غفلت در پیاده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای به‌کارگیری از ابزارهایی مدرن و نوگرایانه به منزله‌ی شکستی تمام‌عیار خواهد بود و هزینه‌ی گزافی را برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت. اقتصاد نوین کنونی، متأثر از توسعه اینترنت […]

برترین اپ بانکی کدام است؟ بررسی و مقایسه سه همراه بانک ملت، مهر و رسالت

در دنیای مدرنی که توسعه اقتصادی به بهره‌وری منطقی و اصولی از فناوری و نوآوری‌هایی تکنولوژیکی گره خورده است، غفلت در پیاده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای به‌کارگیری از ابزارهایی مدرن و نوگرایانه به منزله‌ی شکستی تمام‌عیار خواهد بود و هزینه‌ی گزافی را برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت. اقتصاد نوین کنونی، متأثر از توسعه اینترنت و دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، چهره‌ی متفاوتی از خود به نمایش گذاشته و مفهوم جدیدی به نام «اقتصاد دیجیتالی» را به جهانیان عرضه کرده است. بانکداری الکترونیکی نیز به عنوان بازیگر اصلی انقلاب اقتصاد دیجیتالی، با ارائه‌ی ابزارهای نرم‌افزاری نوینی تحت عنوان اپ‌های هوشمند بانکی، نقش مؤثری را در تجارت الکترونیک و تحولات اقتصادی و سهولت انجام تعاملات مالی در بستری امن و مطمئن ایفا کرده است. این اپ‌های بانکی در ایران نیز در پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس همگان قرار گرفته و مانند عصاهایی اعجازگر و جادوئی، امکان انجام امور مختلف بانکی و مالی را برای افراد در هر مکان و زمانی فراهم کرده‌اند. در این مطلب قرار است با سه اپ پرطرفدار بانکی وطنی یعنی همراه بانک ملت، همراه بانک مهر و همراه بانک رسالت و قابلیت‌های مختلف و بی‌شمار آن‌ها آشنا شوید.

همراه بانک ملت؛ راهگشا و کارآمد در مدیریت تمام امور بانکی

با بیش از ۱۴۰۰ شعبه در تمام نقاط کشور و ۲۰ هزار میلیارد سرمایه، بانک ملت جزء بزرگ‌ترین بانک‌های ایران محسوب می‌شود و در رتبه‌ی سوم برترین شرکت‌ ایرانی در فهرست سازمان مدیریت صنعتی ایستاده است. این بانک سابقه‌ی بلندی نیز در ارائه‌ی خدمات الکترونیکی دارد؛ بطوری که در سال ۲۰۱۵ با پردازش بیش از دو میلیارد تراکنش در مقام اول برترین شرکت خاورمیانه در حوزه‌ی پرداخت الکترونیکی (توسط نشریه‌ی سرشناس نیلسون ریپورت) جای گرفت و رتبه‌ی بیست و سوم را در جهان و در رقابت با تمام مؤسسات برتر عرصه‌ی پرداخت الکترونیکی در دنیا از آن خود کرد. در عرضه‌ی اپ‌های اختصاصی بانکی مدرن و استاندارد نیز، بانک ملت جزء پیشگامان ایران بوده و توانسته است با طراحی اپی کارآمد با قابلیت‌هایی مختلف و رابط کاربری ساده و همه‌پسند، در رقابت با دیگر اپ‌های اختصاصی بانکی پیش افتد و به محبوبیتی فراگیر در کشور دست یابد. اکنون پس از گذشت سال‌ها از انتشار اولین اپ بانکی ملت باید گفت که این اپ در آخرین نسخه‌ی خود در تکاملی تدریجی و رفع نواقصی ریز و درشت به کمال مطلوب رسیده و مطابق با نیازهای فعلی کاربران بهینه شده است. همراه بانک ملت ایفون در آخرین نسخه‌ی خود، تجربه‌ی روان و لذت‌بخشی از بانکداری الکترونیکی را به کاربران عرضه و از قابلیت‌های جدیدی نظیر استعلام و پرداخت بدهی میان دوره و پایان دوره اپراتورهای موبایلی، گزارش درخواست و صدور المثنی بن کارت، پرداخت عوارض آزادراه و اطلاعات تکمیلی تسهیلات بانکی رونمایی کرده است. بطور کلی خدمات ارائه شده در همراه بانک ملت به چند بخش کلی دسته‌بندی شده‌اند که عبارت‌اند از: انتقال وجه (کارت به کارت، حواله بانک ملت، حواله منظم بانک ملت و پایا و حواله بین بانکی ساتنا و پایا)، پرداخت قبض‌های خدماتی (از طریق ورود شناسه قبض یا استعلام شماره موبایل)، بازپرداخت اقساط، نیکوکاری، واریز وجه به حساب سازمان‌های خصوصی و دولتی (بیمه تأمین اجتماعی، هواپیمایی هما، بیمه ایران، شرکت مادیران و غیره)، مدیریت چک عادی و صیاد (درخواست دسته چک، ثبت صدور و دریافت چک صیادی، گزارش استعلام صادرکننده چک صیادی و رفع سوء اثر چک برگشتی)، خدمات کارت (غیر فعال‌سازی کارت، انفصال و اتصال به کارت و ابطال و درخواست ملت کارت متمرکز)، استعلام (گواهی سپرده و ضمانت‌نامه ریالی و ارزی)، مدیریت بن کارت، مدیریت رمز دوم کارت، امکانات و تنظیمات (انتخاب اندازه قلم، مدیریت نمایش موجودی و غیره). ناگفته نماند که بانک ملت به تمهیدات امنیتی نیز بی‌توجه نبوده و قابلیت کاربردی اثر انگشت بیومتریکی را برای ورودی امن و مطمئن در اپ اختصاصی همراه بانک خود تعبیه کرده است.

همراه بانک ملت

همراه بانک مهر ایران؛ دستیاری تمام الکترونیکی برای دریافت کلیه خدمات بانکی

با وجود اینکه سابقه‌ی چندان زیادی در بانکداری ایران ندارد، توانسته با توسل بر هوش و ابتکار نیروی متخصص و کارآمد خود در ارائه‌ی ایده‌ها و راهکارهایی مدرن و نوگرایانه خوش درخشد و به بانکی جایگزین‌ناپذیر در صنعت بانکداری کشور مبدل گردد: بانک قرض‌الحسنه مهر با ۱۵ سال فعالیت درخشان در ارائه‌ی خدماتی نظیر بانکداری خرد، تسهیلات قرض‌الحسنه و مدیریت سرمایه‌گذاری، جایگاه ارزشمند خود را در کشور تثبیت کرده و توانسته است جلوه‌ی متفاوتی از بانکداری اسلامی را به معرض نمایش بگذارد. این بانک در سال ۲۰۱۸ توسط نشریه بین‌المللی بنکر در صدر فهرست برترین بانک‌های ایران از نظر رشد سرمایه‌های اسلامی قرار گرفت و در جهان نیز جایگاه سوم را در میان انبوهی از مؤسسات مالی اسلامی به خود اختصاص داد. همانند دیگر بانک‌های پرطرفدار ایران، بانک قرض‌الحسنه مهر نیز برای ارائه‌ی خدماتی تمام الکترونیکی به ایرانیان، اقدام به طراحی و عرضه‌ی اپی کاربردی و مفید کرده است: همراه بانک مهر محصولی است نوین و متمایز با خدماتی گسترده برای انجام تمام امور مالی بدون نیاز به ترک منزل و انتظار در صف‌های شعب بانکی. این اپ قادر است کلیه خدمات بانکی از قبیل: افتتاح حساب بانکی، مدیریت چک‌های صیادی، انتقال وجه از طریق کارت به کارت، پایا، ساتنا، پل و حساب‌های شناسه‌دار، دریافت موجودی از کارت و سپرده‌های بانکی، ارسال کارت‌های هدیه دیجیتالی به دوستان، درخواست و دریافت وام به صورت آنی و آنلاین، پرداخت قبوض و تسهیلات بانکی، ارائه‌ی موقعیت مکانی استقرار خودپردازها و شعب بانکی، خرید شارژ مستقیم و بسته‌های اینترنتی و درخواست کارت بانکی و رمز اول کارت (بدون مراجعه به شعبه) و رمز دوم (بدون مراجعه به خودپرداز) را برای کاربران خود فراهم کند. این اپ کارآمد از نظر امنیتی نیز با تدبیر روش‌هایی نظیر فناوری تشخیص چهره (برای بازگشایی قفل گوشی) و اثر انگشت بیومتریکی (برای ورود به سامانه)، عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشته و توانسته است امنیت کاربران خود را در طول کار با این اپلیکیشن تضمین کند.

همراه بانک مهر ایران

همراه بانک رسالت؛ ابزاری نوین و کاربردی با قابلیت‌هایی پرشمار

ارائه‌ی خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق اپ‌هایی بانکی در دهه‌ی گذشته رشد بسیار گسترده‌ای در جهان داشته و به تمام بانک‌های ایران از جمله بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز سرایت کرده است. بانک قرض‌الحسنه رسالت که اولین بانک‌ تمام دیجیتالی ایران شناخته می‌شود، مانند بانک مهر، برای احترام به وقت ارزشمند مشتریان خود، اقدام به انتشار اپی هوشمند و بسیار کارآمد کرده است تا در کنار پیشخوان مجازی رسالت، راهکاری باشد جهت تسهیل ارائه‌ی خدمات بانکی و مالی کاربران به صورتی کاملاً مجازی و آنلاین. هم‌اکنون آخرین نسخه‌ی همراه بانک رسالت برای ایفون رایگان در اپ استور ایرانی سیبچه در دسترس همگان قرار گرفته است. این نسخه قابلیت‌های بسیار زیادی را به کاربران بانک پرطرفدار رسالت ارائه داده است: از انتقال وجه بانکی و بین بانکی به روش‌های گوناگونی نظیر پایا، ساتنا کارتابلی و کارت به کارت گرفته تا خدماتی از قبیل: پرداخت گروهی قبوض، مشاهده صورتحساب و سه گردش آخر، مسدودسازی کارت و خرید شارژ و بسته‌هایی اینترنتی، امکان انجام تمام امور بانکی به صورت آنلاین در این اپ هوشمند فراهم شده است. هم‌وطنان ایرانی با نصب همراه بانک رسالت می‌توانند مدیریت کاملی بر چک‌های خود داشته باشند و برای انجام خدماتی از قبیل: استعلام چک بدون نیاز به احراز هویت در همراه بانک، مسدودسازی چک و درخواست سریال و سری چک صیادی به این اپ پرکاربرد تکیه کنند. ناگفته نماند که اپ همراه بانک رسالت نیز مانند دو اپ مذکور ملت و مهر به فناوری اثر انگشت بیومتریکی مجهز بوده و امکان ورودی امن و سریع را برای کاربران خود فراهم کرده است.

برترین اپ بانکی کدام است؟ بررسی و مقایسه سه همراه بانک ملت، مهر و رسالت

مقایسه سه همراه بانک ملت، مهر و رسالت

در مقایسه این سه اپ ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که فعال‌سازی و نصب اپ بانکی ملت نیازمند مراجعه حضوری به شعبه است، اما برای نصب همراه بانک مهر و رسالت نیازی به انجام این کار نیست و صرفاً از طریق آنلاین می‌توان به راحتی فرآیند ثبت‌نام و فعال‌سازی را انجام داد. در مورد امکانات اپ‌های ملت و مهر و رسالت باید گفت که همراه بانک ملت از نظر تنوع خدمات بانکی و امکانات مدیریت مالی از دو اپ مذکور عملکرد بهتری داشته است، اما از نظر ارائه‌ی خدمات بانکی تمام دیجیتالی نظیر افتتاح حساب آنلاین قادر به رقابت با همراه بانک‌ مهر ایران و رسالت نیست. از لحاظ رابط کاربری، اپ بانکی ملت با ظاهر ساده و فریبنده و تجربه‌ی کاربری روان خود کماکان جزء برترین اپ‌های بانکی از نظر زیبایی بصری بشمار می‌رود و از اکثر اپ‌های اختصاصی مالی در این زمینه پیشی گرفته است. البته باید گفت که این بخش بسیار سلیقه‌ای بوده و ممکن است ترجیحات افراد از نظر انتخاب رنگ و فونت با یکدیگر متفاوت باشد. در مورد امنیت نیز لازم است ذکر گردد که همراه بانک ملت با دریافت گواهینامه‌ی امنیتی بین‌المللی (SSL) خیال کاربران خود را آسوده و انجام تمام تراکنش‌های بانکی را در بستری ایمن و دور از آسیب‌هایی امنیتی فراهم کرده است. در مقابل همراه بانک‌ رسالت و همراه بانک مهر نیز از تمهیدات مختلفی نظیر اثر انگشت و تشخیص چهره برای تضمین امنیت کاربران خود بهره برده‌ و محیط امن و مطمئنی را برای انجام تراکنش‌های بانکی مشتریان خود تأمین کرده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :امیرحسین اکبری

      اپ بانک رسالت به نظرم خیلی محیط خوب و ساده ای داره، کاش بلو بانک هم اشاره میکردید

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        بلوبانک هم قطعا یکی از بهترین اپ های بانکی هست امیرحسن جان، ممنون از کامنت ارزشمندتون