راهنمای ساخت وبینار در ایسمینار در پلتفرم الوکام

راهنمای ساخت وبینار در ایسمینار در پلتفرم الوکام
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 258602 |
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ | منبع: alocom.co
1168 بازدید
۲
5
ارسال به دوستان
پ

ساخت وبینار یکی از موثرترین روش‌ها برای به اشتراک گذاشتن دانش و برقراری ارتباط با مخاطبان به صورت آنلاین است. در این مطلب، قصد داریم شما را با مراحل ساخت وبینار در پلتفرم ایسمینار و استفاده از قابلیت‌های پیشرفته پلتفرم الوکام آشنا کنیم.

راهنمای ساخت وبینار در ایسمینار در پلتفرم الوکام

 ایسمینار به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های وبینار در ایران، امکانات گسترده‌ای را برای برگزاری وبینارهای تعاملی فراهم می‌کند. در کنار آن، الوکام نیز با ارائه ابزارهای نوآورانه در زمینه آموزش آنلاین، تجربه‌ای متفاوت و بهینه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اگر به دنبال برگزاری یک وبینار حرفه‌ای و تاثیرگذار هستید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از این دو پلتفرم، وبینار خود را به بهترین نحو برگزار کنید.

ایسمینار چیست و چه امکاناتی دارد؟

ایسمینار یک پلتفرم برگزارکننده وبینار یا سمینارهای آنلاین است. در این پلتفرم دسترسی به محتوا به ‌صورت همزمان در بستر اینترنت برای مخاطبان بی‌شمار در هر کجا که باشند فراهم است. به علاوه طرفین می‌توانند اطلاعات را به ‌صورت دو طرفه ارسال و دریافت کنند.

به منظور ساخت وبینار در ایسمینار ابزارها و امکاناتی در اختیار شما قرار داده می‌شود تا بتوانید اطلاعات مورد نظر خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهید.

متداول‌ترین امکانات در این زمینه شامل قابلیت ارسال صدا و تصویر، امکان بارگذاری فایل یا اشتراک‌گذاری دسک‌تاپ و هم‌چنین نمایش ویدئو است. امکان تعامل شرکت‌کنندگان و برگزار‌کنندگان از طریق پرسش و پاسخ در قسمت چت و گفت‌وگو به صورت متنی و یا از طریق اشتراک صدا و تصویر وجود دارد.

ساخت وبینار در ایسمینار چه مزایایی دارد؟

به طور کلی ساخت وبینار در ایسمینار در سال‌های اخیر با استقبال کسب و کارها مواجه شده است. این روند از اپیدمی کرونا و نیاز به یک جایگزین آنلاین برای همایش‌ها و سمینارهای حضوری آغاز شد. پس از پایان اپیدمی به دلیل مزایایی مانند عدم نیاز به حضور فیزیکی افراد و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در زمان و هزینه‌ها ادامه پیدا کرد.

در واقع برگزاری وبینار محدودیت‌های معمول در همایش‌های حضوری را برای ما از بین می‌برد. بنابراین می‌توانید به سرعت و با کمترین هزینه محتوای مورد نظرتان را در اختیار مخاطبان‌ بیش‌تری در سراسر جهان قرار دهید. روشن است که کاهش هزینه‌ها در کنار افزایش مخاطب و درآمد موجب بهبود سودآوری خواهد شد.

ساخت وبینار در ایسمینار

چرا اطلاع از روش ساخت وبینار در ایسمینار اهمیت دارد؟

ساخت وبینار در ایسمینار برای بسیاری از افراد با هدف افزایش فروش محصول، فروش خدمات آموزشی و به طور کلی افزایش درآمد انجام می‌شود. البته بسیاری از کسب و کارها هم در مراحل پیش از فروش هستند و برای فعالیت‌های بازاریابی از ایسمینار کمک می‌گیرند. بنابراین شما می‌توانید با هدف جذب لید بازاریابی، برگزاری ایونت‌های بازاریابی و یا حتی آموزش‌ برای سازمان‌ها وبینار مورد نظر خود را در ایسمینار ایجاد کنید.

برگزاری وبینار در ایسمینار این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که رویداد مورد هدف خود را در دسترس و در معرض مشاهده مخاطبان هدف خود قرار دهید. پس از آن بسته به هدف از برگزاری وبینار به فروش یا نرخ ثبت‌نامی یا لید مورد نظرتان دست پیدا خواهید کرد.

به خصوص اگر از جمله افرادی هستید که در یک زمینه خاص تخصص دارید و قابلیت آموزش و انتقال مفاهیم به سایرین را در خود می‌بینید، برگزاری و ساخت وبینار در ایسمینار می‌تواند بهترین گزینه برای کسب درآمد باشد. وبینارهای توسعه فردی، روان‌شناسی و مشاوره و هم‌چنین وبینارهای حوزه‌ی موفقیت در سال‌های اخیر با استقبال کاربران مواجه شده‌اند. بنابراین موضوعاتی پرطرفدار برای وبینارها مانند روش‌های بهبود اعتماد به ‌نفس و عزت‌ نفس، تکنیک‌های مدیریت زمان، مهارت‌های نرم مانند مدیریت بحران و تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شغلی و شخصی، مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر و هم‌چنین فن بیان و مذاکره هستند.

علاوه بر این اگر در زمینه‌های متنوع تخصصی دانش و مهارت مناسبی دارید، می‌توانید با برگزاری وبینار تخصص خود را به افراد زیادی منتقل کرده و با آنان به اشتراک بگذارید. سایر کارکردهای وبینار شامل معرفی و رونمایی از محصولات جدید، روابط عمومی سازمانی و آموزش کارکنان است.

برگزاری وبینار در ایسمینار با الوکام

چرا برگزاری وبینار در ایسمینار با الوکام؟

ایسمینار برای برگزاری وبینار از چند پلتفرم استفاده می‌کند که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات خاصی دارند. در این میان سرویس الوکام خدماتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد تا به راحتی و با سرعت بالا وبینارهای مورد نظر خود را برگزار کنند. برگزاری وبینار در الوکام این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا سمینارهای آنلاین خود را با کیفیت بالای صدا و تصویر برگزار کنید. هم‌چنین کاربری ساده این پلتفرم کار با آن را برای شرکت‌کنندگان در همه سنین آسان می‌کند. این قابلیت‌ها می‌توانند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در ارتقای برندسازی شخصی و سازمانی شما داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مورد انتظار برای پلتفرم‌های برگزارکننده وبینار برخورداری از سرورهای قدرتمند به منظور ایجاد ارتباطی پایدار با اتصال مستمر برای شرکت‌کنندگان است که الوکام این قابلیت را برای کاربران خود تضمین کرده است.

در مورد مزایای الوکام در مقایسه با سایر پلتفرم‌های برگزاری وبینار هم می‌توانیم به امکان ضبط سروری و یا ضبط لوکال وبینار برای برگزارکنندگان قابلیت فعال‌سازی امکان عدم سرقت محتوا، امکان برگزاری نظرسنجی و رای‌گیری برای کاربران و هم‌چنین پشتیبانی کامل پلتفرم در کنار سبک بودن آن برای اجرا اشاره کرد.

خدمات الوکام برای برگزاری وبینار در ایسمینار

خدمات الوکام برای ساخت وبینار در ایسمینار شامل ارائه وبینار است که می‌توانید با تهیه اشتراک از این نرم‌‎افزارهای تخصصی استفاده کنید. هم‌چنین امکان گروه‌بندی در وبینار به منظور دسته‌بندی شرکت‌کنندگان در گروه‌های چند نفره فراهم است. این قابلیت به افزایش پویایی و توسعه فعالیت‌های تیمی کمک می‌کند. به منظور دسترسی کاربران به محتوای مورد نظر پس از برگزاری وبینار نیز امکان ضبط صوتی و ویدیویی در اختیار کاربران قرار دارد.

قابلیت تبدیل گفتار به متن یک راهکار آسان و سریع برای تهیه جزوه‌های آموزشی متنی است. از دیگر قابلیت‌های سرویس الوکام امکان ثبت لیست حضور و غیاب برای هر جلسه است.

خدمات الوکام برای برگزاری وبینار

البته الوکام علاوه بر این خدمات، امکانات و ویژگی‌های اختصاصی شامل امکان شخصی‌سازی برای سازمان‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در این زمینه می‌توان به قابلیت‌هایی هم‌چون قرار دادن لوگو سازمانی، ارائه دامنه و سرور اختصاصی و هم‌چنین آیفریم اشاره کرد. این ویژگی‌ها موجب ارتقای برندینگ سازمانی یا شخصی خواهد شد. البته این قابلیت‌ها در صورت خرید مستقیم از الوکام برای شما فعال خواهد بود و می‌توانید به صورت نامحدود وبینار و کلاس در یک روز تا یک سال برگزار کنید.

راهنمای ساخت وبینار در ایسمینار در پلتفرم الوکام

مراحل استفاده از الوکام برای ساخت وبینار در ایسمینار بسیار آسان است. کافی است ابتدا در قسمت ایجاد وبینار، عنوان و نوع رویداد را مشخص کنید. مراحل بعدی شامل تعریف بلیط و تکمیل توضیحات و مشخصات است. سپس در مرحله انتخاب پلتفرم برگزاری رویداد باید الوکام را انتخاب کنید. با انتشار لینک صفحه وبینار برای مخاطبین خود و یا فعالسازی تبلیغات در ایسمینار مخاطبین را ترغیب به شرکت در رویداد کنید و ثبت نام بگیرید.

در هنگام برگزاری رویداد باید به مرورگر خود برای استفاده از میکروفون و دوربین دسترسی دهید. هم‌چنین با استفاده از امکانات و ابزارهایی مانند تخته سیاه، مدیریت و اشتراک‌گذاری فایل، اشتراک صفحه نمایش، بلندگو، میکروفون و دوربین می‌توانید محتوا و اطلاعات مورد نظرتان را به مخاطبان انتقال دهید. توصیه می‌شود که قبل از برگزاری وبینار، راهنمای برگزاری رویداد در الوکام را مطالعه کرده و کمی قبل از شروع وبینار با پلتفرم آشنا شوید و فایل‌های خود را بارگذاری کنید.

برای مدیریت تعامل با کاربران می‌توانید در قسمت ابزارها آیکون‌هایی مانند دست بلند کردن و گفت‌وگو و غیره را فعال یا غیرفعال کنید. قابلیت پرسش و پاسخ برای ایجاد سوال تستی و رای‌گیری هم به همراه سایر امکاناتی مانند مشاهده لیست حضور و غیاب در همین بخش فراهم شده است.

جمع‌بندی

بهترین روش برای برگزاری وبینار در ایسمینار، استفاده از یک سرویس حرفه‌ای و تخصصی است. پلتفرم الوکام با فراهم کردن امکانات لازم، این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند که محتوای مورد نظر خود را با کیفیت بالا با مخاطبینشان به اشتراک بگذارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :فریده عباسی

      مزایای ساخت وبینار رو خیلی قشنگ توضیح دادید ممنون از اطلاعات مفیدتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید فریده جان 🙂