جدیدترین خبر از همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۳ اردیبهشت - افق اقتصادی

جدیدترین خبر از همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۳ اردیبهشت - افق اقتصادی
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 240385 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰ |
16 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران خبر تازه ای از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داد.

جدیدترین خبر از همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۳ اردیبهشت

به گزارش نبض بازار،  بازنشستگی یک فرآیند است که در آن فرد از فعالیت‌های حرفه‌ای خود کنار می‌گذارد. این مرحله می‌تواند به صورت کامل یا نیمه‌وقت باشد، که در این صورت فرد با کاهش ساعات کاری یا حجم کار به تدریج از شغل خود فاصله می‌گیرد. بازنشستگی معمولاً به دلیل سن، مشکلات جسمی یا تندرستی اتفاق می‌افتد.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، در گفتگو با نبض بازار در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه گفت: افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار است و بر همین اساس شورای عالی کار برای حداقل دستمزد شاغلین ۳۵درصد در نظر گرفته است و طبق ماده ۱۱۱ قانون همان ۳۵ درصد برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی هم افزایش پیدا خواهد کرد و برای سایر سطوح هم ۲۲درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان در نظر گرفته اند و عین همان هم برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.علی دهقان‌کیا با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همان ۳۵ و ۲۲ درصداست و تغییر نخواهد کرد، اما در حق مزایا تغییراتی خواهیم داشت، افزود:دردریافت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلین یک اختلافی خواهند داشت. در افزایش سایر سطوح یک بخش مربوط به دولت می‌شود، هر چیزی که آنجا افزایش پیدا کند به ما هم تعلق می‌گیرد مثل حق همسر و حق اولاد. آن چیزی که دولتی هست حق همسر ۹۲۰ هزار تومان بوده الان به یک میلیون و ۴۰۰ و حق اولاد هم ۴۲۰ هزار تومان بوده است به ۸۶۹ هزار تومان خواهد رسید. در مورد حق بن و مسکن بازنشستگان کارگری یک چیزی و تامین اجتماعی هم یک چیز دیگر اضافه می‌شود در این وسط معلوم نیست کدام یک را مدنظر بگیرند. در مجموع یک اتفاقاتی افتاده و قرار شده تا دولت آن را تایید نکرده است ما عدد و رقم اعلام نکنیم. عدد و ارقام هم تا دو سه روز آینده مشخص خواهد شود، این ماه وقتی احکام جدید اعلام شود وحقوق جدید پرداخت شود و این‌ها هم مشخص می‌شود. در اردیبهشت ماه حقوق جدید پرداخت می‌شود و مابه التفاوت فروردین ماه هم در خرداد پرداخت خواهد شد. افزایش بن و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح است که که باید به دولت برود و برگردد.افزایش حقوق بازنشستگان باید بر اساس تورم ۴۳ درصدی باشددهقانی کیا ادامه داد: ماده ۴۱قانون بند یک و دو می‌گوید افزایش حقوق بر اساس تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند باید باشد، بانک مرکزی تورم را ۴۳ درصد اعلام کرده که این را به ما ندادند، اگر افزایش حقوق را مثل سال ۱۴۰۱ یکی دو درصد از تورم بالاتر بیشتربرای ما در نظر می‌گرفتند، می‌گفتیم هم فرمایشات مقام معظم رهبری و هم قانون را را در نظر گرفتند. باید یک رضایتمندی بین بازنشستگان و قشر حقوق بگیر ایجاد بکنند متاسفانه این اتفاق نیافتاد، یک سری تغییراتی در افزایش حقوق خواهد بود، ولی این تغییرات ممکن است مورد رضایت بازنشستگان ما نباشد.وی با بیان اینکه ما همچنان خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستیم، تصریح کرد: اولین خواسته کانون بازنشستگان تامین اجتماعی این است که ماده ۹۶ اجرا شود. ما بازنشستگان تامین اجتماعی یا کارگری هستیم هرچی به آن تعلق می‌گیرد به ما بدهید یا دولتی هستیم هرچی که به دولتی‌ها تعلق می‌گیرد به ما بدهید و یا ماده ۹۶ اجرا شود. در این خصوص وقتی وارد یک مذاکره می‌شویم طرف مقابل هم یک سری حرف‌هایی برای این موارد دارد ویکی اینکه منابع از کجا تامین می‌شود، می‌دانید که ۹۰ درصد منابع ما به حق بیمه‌ها بستگی دارد. منابعی باید وجود داشته باشد همین الان برای تامین منابع مشکل وجود دارد.وی اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان را طبق مصوبه مجلس از اول فروردین ۱۴۰۳ اعلام کردوگفت:مجلس بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم دولت نکرده است مصوب نکرده است که کامل پرداخت کند بعد از تصویب و ابلاغ آن به دولت قطعا اجرا خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید