استفاده از دانش نخبگان کارگری برای حل مشکل مسکن کارگران - افق اقتصادی

استفاده از دانش نخبگان کارگری برای حل مشکل مسکن کارگران - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 236721 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰ |
14 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

وزیر کار خبر داد: امنیت شغلی و حمایت همه‌جانبه از نخبگان کارگری در دستور کار دولت

استفاده از دانش نخبگان کارگری برای حل مشکل مسکن کارگران

به گزارش نبض بازار،سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عضویت منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه در بنیاد ملی نخبگان خبر داد.این اقدام در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و به منظور حمایت و پشتیبانی از نخبگان جامعه کار و تولید صورت می‌گیرد.
مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان این جشنواره، با اشاره به نقش کلیدی کارگران در پیشرفت و توسعه کشور، اظهار داشت: “کارگران، پیشگامان تولید و ثمره انقلاب اسلامی هستند و اقتدار امروز کشور مرهون مجاهدت‌های آنان است. ”
وی در ادامه از جمله اقدامات مهم دولت در حمایت از جامعه کارگری به موارد زیر اشاره کرد:
تامین امنیت شغلی: به گفته مرتضوی، تامین امنیت شغلی کارگران در اولویت برنامه‌های وزارت کار قرار دارد و در این راستا، اهتمام ویژه‌ای به پایداری صنایع و واحد‌های تولیدی معطوف خواهد شد.
معرفی نخبگان کارگری به بنیاد ملی نخبگان: با هدف شناسایی و حمایت از استعداد‌های برتر در حوزه کار و تولید، منتخبین این جشنواره به عضویت بنیاد ملی نخبگان در می‌آیند.
ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات: با ایجاد شبکه‌ای منسجم، تجربیات ارزشمند کارگران نمونه به نسل جوان منتقل خواهد شد.
حمایت‌های دولتی: برگزیدگان جشنواره امتنان، علاوه بر تقدیر ویژه ریاست جمهوری، از حمایت‌های همه‌جانبه دولت نیز بهره‌مند خواهند شد.
راه‌اندازی مرکز حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید: به منظور ارائه خدمات هدفمند و تسهیل امور نخبگان کارگری، مرکز تخصصی در این زمینه راه‌اندازی می‌شود.
ترویج فرهنگ کار: ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار، با تمرکز بر ترویج مولفه‌هایی نظیر منزلت کار، وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری، در راستای ارتقای جایگاه کار و کارگر در جامعه گام برخواهد داشت.
معاون وزیر کار نیز در این مراسم جزییاتی از روند شناسایی و انتخاب کارگران نخبه ارائه کرد. محمد چکشیان گفت: “در این دوره از جشنواره، ۵۰ هزار نخبه جامعه کار و تولید شناسایی شدند که ۲۶ نفر از آنان به عنوان برترین‌های کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند. “وی در ادامه افزود: “با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال، مرکز حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید کشور راه‌اندازی می‌شود و منتخبین جشنواره امسال، علاوه بر تقدیر ویژه ریاست‌جمهوری، مورد حمایت‌های دولت نیز قرار خواهند گرفت. “این اقدام دولت، گامی مهم در جهت شناسایی، حمایت و پشتیبانی از نخبگان جامعه کار و تولید تلقی می‌شود. بدون شک، بهره‌مندی از استعداد‌ها و توانایی‌های این افراد، نقش موثری در پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشور ایفا خواهد کرد.علاوه بر این، خبر عضویت کارگران نخبه در بنیاد ملی نخبگان، می‌تواند انگیزه‌ای مضاعف برای تلاش و نوآوری در میان جامعه کارگری ایجاد کند. امید است که با حمایت‌های همه‌جانبه دولت، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعداد‌ها و خلاقیت‌های این قشر ارزشمند باشیم.
منبع:ایسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید