مالیات ستانی از نقل و انتقال سهام غیر بورسی برخط شد - افق اقتصادی

مالیات ستانی از نقل و انتقال سهام غیر بورسی برخط شد - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 190623 |
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ |
31 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد از این به بعد مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری، انجام می شود.

مالیات ستانی از نقل و انتقال سهام غیر بورسی برخط شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: در سی و یکمین اقدام سازمان امور مالیاتی در جهت تسهیل امور مودیان و بهبود محیط کسب و کار، از این به بعد مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری، انجام می شود.
با الکترونیکی شدن مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی علاوه بر کاهش زمان این فرآیند از چند روز به چند دقیقه، فعالین اقتصادی از سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تردد و مراجعه حضوری بی نیاز شدند.
گفتنی است براساس فرآیند دیده شده اشخاص حقیقی/حقوقی که به عنوان سهامدار یک شرکت درخواست نقل و انتقال سهام را از طریق اداره ثبت شرکت ها ثبت می نمایند و وضعیت درخواست آنها به مرحله پرداخت مالیات می رسد می توانند درخواست های مربوط به نقل و انتقال سهام خود را در پنجره واحد خدمان مالیاتی مشاهده نموده و اقدام به صدور پرداخت برخط قبض نمایند.
از طرف دیگر بدیعی است که پس از پرداخت مالیات، اطلاعات پرداخت از قبیل شناسه، مبلغ قبض و همچنین تاریخ پرداخت برای اداره ثبت شرکت ها به صورت برخط ارسال می گردد.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید