افتتاح پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران در هفته اول اسفند - افق اقتصادی

افتتاح پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران در هفته اول اسفند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 207469 |
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۴۲ |
31 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ۱۰۰ – مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افتتاح پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۲۰۰ شرکت خبر داد.

افتتاح پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران در هفته اول اسفند

به گزارش گروه دانش و فناوری، زراسوندی از راه‌اندازی پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه فناوری نام برد.

وی افزود: احداث این پارک بزرگ‌ترین پروژه فناوری در کشور است که مجوز شورای گسترش وزارت عتف را دریافت کرده و در مساحتی بالغ بر ۴۴ هکتار تأسیس شده است و تلاش خواهیم کرد در هفته نخست اسفندماه امسال با حضور ۲۰۰ شرکت افتتاح شود.

وی افزود وزارت علوم در حوزه فناوری و نوآوری ماموریت‌هایی را ترسیم و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است که شامل «خلق فناوری و توسعه نوآوری»، «توسعه جریان اقتصادی و دانش‌بنیان»، «ترویج و گسترش تفکر فناورانه» و «مدیریت و راهبری زیرساخت‌ها» است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۴ پارک علم و فناوری مصوب استانی، دانشگاهی و دستگاهی (با ایجاد اشتغال برای ۱۱۳ هزار و ۹۹۸ نفر)، ۲۷۹ مرکز رشد واحدهای فناور، ۹ هزار و ۵۰۳ شرکت دانش‌بنیان (دو هزار و ۱۶۶ شرکت در پارک‌ها مستقر هستند) و چهار پردیس فناوری و نوآوری در کشور فعالیت دارند.

انتهای پیام

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید