هشدار احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی پایتخت - افق اقتصادی

هشدار احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی پایتخت - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 195041 |
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۳:۰۸ |
104 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر و هشدار احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی سطح استان گفت: نیروهای عملیاتی هلال احمر استان تهران تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

هشدار احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی پایتخت

شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: پس از دریافت هشدارهای سازمان هواشناسی، در ۲۴ گذشته شاهد بارش قابل توجه باران و برف در نقاط مختلف استان تهران، بالاخص در ارتفاعات و محورهای کوهستانی هستیم که جهت آمادگی هرچه بیشتر عوامل عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای و کوهستانی جهت امدادرسانی‌های احتمالی به هموطنان، نیروهای عملیاتی هلال احمر استان تهران تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند. وی با بیان این که احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی سطح استان وجود دارد، ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌کنیم جهت پیشگیری از بروز حوادث جاده ای در شرایط بارندگی و لغزندگی، ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و حفظ فاصله طولی استاندارد با خودروهای روبرویی، پیش از آغاز سفر خود نسبت به بررسی وضعیت آب و هوایی مسیر تا مقصد، آگاهی لازم را کسب کنند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران هشداری نیز برای کوهنوردان داشت و تصریح کرد: تا مساعد شدن شرایط جوی به تمامی‌کوهنوردان توصیه می‌کنیم از صعود به ارتفاعات پرهیز نمایند، زیرا با توجه به بارش برف و وقوع کولاک در ارتفاعات، احتمال سقوط بهمن و یا گرفتار شدن در مسیر دور از انتظار نیست. فتحی افزود: هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با حوادث جاده ای، آوار و کوهستان، با شماره گیری تلفن ۱۱۲، درخواست امدادرسانی خود را به ندای امداد و نجات هلال احمر اعلام نمایند. پایان پیام/ض

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید