قیمت طلا به رکورد جدیدی رسید؛ همه نگاه‌ها به تتر گلد و پکس گلد - افق اقتصادی

قیمت طلا به رکورد جدیدی رسید؛ همه نگاه‌ها به تتر گلد و پکس گلد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-22
کد خبر: 309648 |
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴ |
2 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

طلا، پکس گلد و تتر گلد امروز با یک رکورد جدید تاریخی به حرکت صعودی بزرگ خود در سال ۲۰۲۴ ادامه دادند.

قیمت طلا به رکورد جدیدی رسید؛ همه نگاه‌ها به تتر گلد و پکس گلد

به گزارش بازار، قیمت طلا به رکورد جدید ۲٬۷۳۰ دلار رسید. البته در سال ۲۰۲۴، طلا بارها به رکوردی جدید دست یافت و پکس گلد و تتر گلد هم در کنار آن افزایش یافتند. این رشد چشمگیر ناشی از عوامل مختلفی بود که بر بازارهای جهانی تاثیر گذاشتند. به عبارت دقیق‌تر نوسانات اقتصادی و بی‌ثباتی‌های سیاسی در برخی کشورها موجب شده‌اند که سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان یک دارایی امن روی آورند.
یکی دیگر از عوامل کلیدی در این رشد، کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا بود. این سیاست پولی به دنبال تلاش برای تحریک اقتصاد در شرایط تورمی اتخاذ شد. کاهش نرخ بهره به معنای هزینه پایین‌تر وام‌گیری و تشویق به سرمایه‌گذاری است. در نتیجه، بسیاری از سرمایه‌گذاران به طلا و دارایی‌های پرریسکی مثل بیت کوین روی آوردند، زیرا نرخ بهره پایین‌تر جذابیت سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مثل اوراق خزانه را کاهش می‌دهد.
علاوه بر این، تقاضای جهانی طلا به‌ویژه در بازارهای نوظهور، به‌طرز قابل توجهی افزایش یافته است. قیمت تتر گلد و قیمت پکس گلد ⯇ PAXG: $۲۷۴۸.۰۱ نیز به عنوان یک ارز دیجیتال مرتبط با طلا رشد کرده است. همین مسئله توجه سرمایه‌گذاران را به XAUT جلب کرده است. این توکن به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا از نوسانات قیمت طلا بهره ببرند و در عین حال از مزایای ارزهای دیجیتال هم بهره‌مند شوند.
با توجه به شرایط کنونی و پیش‌بینی‌ها، به نظر می‌رسد که تقاضای طلا، پکس گلد و تتر گلد در آینده هم رشد می‌کند. سرمایه‌گذاران به دقت به این تحولات نگاه می‌کنند تا بهترین استراتژی‌ها را برای مواجهه با این تغییرات اتخاذ کنند.

نمودار قیمت طلا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید