بدون غنی سازی اورانیوم تولید رادیو دارو امکان پذیر نیست - افق اقتصادی

بدون غنی سازی اورانیوم تولید رادیو دارو امکان پذیر نیست - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 195883 |
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ |
96 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۲۲ محصول از جمله رادیو داروها در مرحله مطالعات پیش بالینی و بالینی قرار دارد.

بدون غنی سازی اورانیوم تولید رادیو دارو امکان پذیر نیست

بازار؛ گروه صنعت: محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در دومین نمایشگاه سلامت بنیان با اشاره به اینکه جریان تحقیق و توسعه همچنان پابرجا است بیان داشت: امروزه فرآیند تبدیل ایده به محصول در رشته‌ های گوناگونی که مرتبط با حوزه هسته‌ای است نتایج بسیار مشهود و چشمگیری را ارائه کرده است؛ به طوری که الان بیش از ۲۲ محصول از جمله رادیو داروها در فاز تحقیقات بالینی و پیش‌ بالینی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید دارو مستلزم داشتن صنعت هسته ای است افزود: به طور حتم صنعت هسته ای بدون غنی سازی اورانیوم نیز امکان پذیر نیست. صنعت هسته ای شکافنده مسیر علم و فناوری است و امروز جمهوری اسلامی ایران در سراسر گیتی دارای رتبه جهانی است و می تواند در مرز دانش حرکت کند و امسال نیز دستاوردهای نوینی را رونمایی خواهد کرد.

اسلامی ادامه داد: ساده ترین دستاورد ما، کیت غربالگری نوزادان است که یک تحول اساسی در بخش بهداشت و درمان به وجود آورده و مجموع ۶ بیماری متوبولیک را شناسایی و به کیفیت زندگی خانواده ها کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: همچنین در حوزه پلاسما نیز مسیر شکوفایی ایجاد شده و تحقیقات این حوزه باعث به وجود آمدن یک ظرفیت صنعتی و خدماتی شده که می‌تواند علاوه بر استفاده از آن در بخش کشاورزی و صنعت در قالب پلاسماتراپی نیز برای درمان سرطان و زخم‌ های بدخیم مانند دیابت مورد استفاده قرار بگیرد.

این مقام مسئول در انتها بیان داشت: این خدمات ماندگار در اقسی نقاط کشور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید