مخارج وارداتی دولت در بودجه ۱۴۰۴ مشخص شد - افق اقتصادی

مخارج وارداتی دولت در بودجه 1404 مشخص شد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-22
کد خبر: 310212 |
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، در انتهای سند لایحه بودجه ۱۴۰۴ که توسط دولت منتشر شده است، جدولی تحت عنوان «مفروضات» درج شده که در بخشی از آن، هزینه‌های وارداتی دولت در سال پیش رو لحاظ شده است. طبق این جدول، ارزش کل واردات در سال آینده ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو خواهد بود. با توجه […]

مخارج وارداتی دولت در بودجه ۱۴۰۴ مشخص شد

به گزارش اکوایران، در انتهای سند لایحه بودجه ۱۴۰۴ که توسط دولت منتشر شده است، جدولی تحت عنوان «مفروضات» درج شده که در بخشی از آن، هزینه‌های وارداتی دولت در سال پیش رو لحاظ شده است.

طبق این جدول، ارزش کل واردات در سال آینده ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو خواهد بود. با توجه به این که نرخ برابری ریال-یورو در این جدول ۵۰ هزار و ۲۲۸ تومان به ازای هر یک یورو در نظر گرفته شده است، ارزش کل واردات برابر با ۳ هزار و ۷۳ میلیون تومان خواهد بود.

از کل این ارزش، حدود ۱۱ میلیارد یورو مربوط به واردات «دارو، مواد اولیه دارویی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیر خشک اطفال» و «کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و کشاورزی» است که ارزش ریالی آن تقریبا ۵۵۲.۵ میلیارد تومان است. شاید بتوان گفت این ردیف، مهم‌ترین گروهی است که وارد خواهد شد و بیش‌ترین ارتباط را با زندگی خانوارها دارد چرا که مربوط به اقلام اساسی و اقلام دارویی است.

بیش‌ترین ارزش واردات نیز مربوط به واردات «ماشین‌آلات، تجهیزات و مواد اولیه و واسطه‌ای» است که ارزش آن ۳۴.۷ میلیارد یورو برآورد شده است. این رقم ارزش ریالی یک هزار و ۷۴۲ میلیارد تومانی دارد.

از ارقام درج شده در جدول مفروضات لایحه بودجه سال آینده پیداست که ۹۰۰ میلیون یورو نیز طلا در قالب شمش به کشور وارد خواهد شد. همچنین، برای گوشی‌های تلفن با ارزشی کمتر از ۶۰۰ یورو، به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو ارز و برای واردات گوشی‌های تلفن با ارزش بالاتر از ۶۰۰ یورو، ۵۰۰ میلیون تومان ارز در قالب یورو در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، برای گوشی‌هایی با ارزش کمتر و بیش‌تر از ۶۰۰ یورو به ترتیب ۶۰ میلیارد تومان و ۲۵ میلیارد تومان ارز تخصیص داده خواهد شد.

سقف ارز در نظر گرفته شده برای واردات خودرو نیز ۱.۸ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید