تذکر بخش خصوصی به دولت چهاردهم: دور بخشنامه‌های جدید خط بکشید - افق اقتصادی

تذکر بخش خصوصی به دولت چهاردهم: دور بخشنامه‌های جدید خط بکشید - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-23
کد خبر: 309953 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ در دنبال تصویب بخشنامه‌های جدید در حوزه تولید و تجارت در دولت چهاردهم، فرج‌الله معماری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی سمنان از دولتمردان خواست تا قبل از تصویب هر قانونی با بخش خصوصی مشورت کنند و با تصویب قوانین و ابلاغ بخشنامه‌های جدید، شرایط را برای بخش خصوصی و تولیدکنندگان سخت […]

تذکر بخش خصوصی به دولت چهاردهم: دور بخشنامه‌های جدید خط بکشید

به گزارش اکوایران؛ در دنبال تصویب بخشنامه‌های جدید در حوزه تولید و تجارت در دولت چهاردهم، فرج‌الله معماری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی سمنان از دولتمردان خواست تا قبل از تصویب هر قانونی با بخش خصوصی مشورت کنند و با تصویب قوانین و ابلاغ بخشنامه‌های جدید، شرایط را برای بخش خصوصی و تولیدکنندگان سخت نکنند تا تولیدکنندگان از انجام کار تولیدی پشیمان نشوند.

پیشتر علی نقیب عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از صدور بخشنامه‌های یک جانبه توسط دستگاه ها و سازمان ها انتقاد کرده بود و گفته بود. اخیرا سازمان تامین اجتماعی سازوکاری با نام سامانه هوشمند برای ارسال لیست بیمه راه اندازی کرده که مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است. سامانه ای که با تاخیر لیست کارگران در آن وارد شود، کارگران نیز از دریافت خدمات بیمه‌ای محروم می‌شوند.

احمدرضا فرشچیان، نابسامانی‌ها وضعیت تولید و تجارت را ناشی از صدور بخشنامه‌ها و مقررات متعدد و نبود شفافیت میداند. او هم چندی پیش به وزیر صمت گفته بود، اگر بتوانید با مدیریت خود بر این نابسامانی‌ها فائق آیید، بخش‌خصوصی هم در کنار شما خواهد بود.

عباس آرگون، عضو هیات رئیسه اتاق تهران از منتقدان وضع موجود است که معتقد است صدور و ابلاغ بخشنامه‌های متضاد و غیر کارشناسی متعددی بوده است همواره فعالان کسب و کار را دچار سردرگمی کرده است. او هم از وزرای بخش تولید و تجارت خواست در گام نخست از صدور مقررات و بخشنامه‌های جدید دست بکشند. 

به گفته آرگون نباید بخشنامه‌ای یا دستور العملی صادر شود،مگر آنکه گشایشی در امور کسب وکار و تجارت کشور و فعالان اقتصادی ایجاد کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید