انحصار بازار « جو » شکست - افق اقتصادی

انحصار بازار « جو » شکست - افق اقتصادی
سه شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-22
کد خبر: 309682 |
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۳:۳۰ |
2 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ طبق داده‌های رسمی انحصار واردات جو در سال ۱۴۰۲ شکست. در واقع  میزان مجوز ثبت سفارش «جو»  از سوی وزارت جهادکشاورزی در سال‌های ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برای یکسری شرکتهای خاص نزولی شد. در این مقطع سهم واردات شرکت پشتیبانی امور دام براساس داده های رسیده به «اکوایران» از ۵۲ درصد به زیر ۱ […]

انحصار بازار « جو » شکست

به گزارش اکوایران؛ طبق داده‌های رسمی انحصار واردات جو در سال ۱۴۰۲ شکست. در واقع  میزان مجوز ثبت سفارش «جو»  از سوی وزارت جهادکشاورزی در سال‌های ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برای یکسری شرکتهای خاص نزولی شد. در این مقطع سهم واردات شرکت پشتیبانی امور دام براساس داده های رسیده به «اکوایران» از ۵۲ درصد به زیر ۱ درصد کاهش یافته است.

یک منبع آگاه به «اکوایران» گفت: در سال ۱۴۰۲، سطح انحصار در بازار جو   به واسطه حذف سهم قابل توجهی از  یکی از واردکنندگان اصلی  جو در سالهای اخیر شکسته است. یکی از واردکنندگان اصلی  که صاحب دو  شرکت «آوا تجارت صبا» و «آریو تجارت سهیل» است؛ سهمش به ۳۰ درصد تقلیل یافته است. 

براساس داده‌های رسمی در این مدت، سقف انحصار در «جو» حداکثر ۱۰ درصد هدفگذاری شده بود. بنابراین شرکتها با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد در صورت دار بودن رتبه اعتباری مناسب و سقف واردات ۶۰ ماهه به بالا میتوانستید سهم بازار خود را افزایش دهند. 

پیش بینی شده بود، در این مقطع اصلاح  شرکتهای در مجوز ارزی و ثبت سفارش بعد از طی بازه‌ای ۶ الی ۹ ماهه منجر به اصلاح میزان واردات قطعی و سهم بازار واقعی شرکت ها در سطح بازار شود روندی که گفته میشود، از زمستان سال گذشته کاملا مشهود است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید