روسیه به دنبال محدود کردن صادرات گندم - افق اقتصادی

روسیه به دنبال محدود کردن صادرات گندم - افق اقتصادی
سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-15
کد خبر: 307346 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ |
5 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ این اقدام می‌تواند به منظور کنترل بازار داخلی و افزایش درآمدهای دولت صورت گیرد، اما چنین اقدامی قطعا می‌تواند بر قیمت‌های جهانی غلات و امنیت غذایی برخی کشورها تاثیرگذار باشد.  براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده تا نشستی بین وزارت کشاورزی روسیه و صادرکنندگان غلات برگزار و درباره محدودیت‌های احتمالی صادرات مذاکره […]

روسیه به دنبال محدود کردن صادرات گندم

به گزارش اکوایران؛ این اقدام می‌تواند به منظور کنترل بازار داخلی و افزایش درآمدهای دولت صورت گیرد، اما چنین اقدامی قطعا می‌تواند بر قیمت‌های جهانی غلات و امنیت غذایی برخی کشورها تاثیرگذار باشد.

 براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده تا نشستی بین وزارت کشاورزی روسیه و صادرکنندگان غلات برگزار و درباره محدودیت‌های احتمالی صادرات مذاکره شود.

به گزارش انجمن غلات ایران و به نقل تارنمای «فست مارکتز»، صادرات غلات روسیه در حالی افزایش یافته که تولید این کشور در حال کاهش است، به همین منظور اتحادیه صادرکنندگان غلات روسیه (Rusgrain Union) از وزارت کشاورزی خواست تا توزیع سهمیه صادرات غلات را برای نیمه دوم سال بازاریابی تغییر دهد.

این کشور سعی دارد این محدودیت‌ها را که شامل تغییراتی در سهمیه و توزیع آن با حداقل قیمت صادرات به طور بالقوه ۲۵۰ دلار در هر تن و افزایش قابل توجه مالیات بر صادرات صورت دهد.

طبق گزارش آژانس تحلیلی Rusagrotrans، صادرات گندم طی ماه‌های ژوئیه-سپتامبر تقریبا مطابق با سال قبل و ۱۴.۷۳ میلیون تن بوده است و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در هفته اول اکتبر، حدود ۱.۴ میلیون تن گندم از بنادر دریای سیاه بارگیری شده است و یک میلیون تن در حال بارگیری بوده است. یعنی ۴۰ درصد پتانسیل صادرات حاصل شده است.

آخرین برآوردها برای صادرات گندم روسیه در سال  ۲۰۲۵–۲۰۲۴ بین ۴۱ تا ۴۸ میلیون تن بوده که بالاترین برآورد برای وزارت کشاورزی ایالات متحده است که کارشناسان آن را خیلی بالا می‌دانند.

علاوه بر این در سال زاراعی مورد بررسی روسیه با خشکسالی روبرو بوده که این امر می‌تواند تأثیر منفی بر اندازه محصول زمستانه در سال ۲۰۲۵ داشته باشد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید