هرمزگان، قطب صادراتی ایران در نیمه نخست سال + جدول - افق اقتصادی

هرمزگان، قطب صادراتی ایران در نیمه نخست سال + جدول - افق اقتصادی
سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-08
کد خبر: 304466 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ داده‌های گمرک نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد  روند صادرات از استان «هرمزگان» ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، به ارزش ۱۵.۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است و با این میزان صادرات این استان توانست استان اول صادراتی کشور شود. با توجه به داده‌های اعلام شده این […]

هرمزگان، قطب صادراتی ایران در نیمه نخست سال + جدول

به گزارش اکوایران؛ داده‌های گمرک نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد  روند صادرات از استان «هرمزگان» ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، به ارزش ۱۵.۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است و با این میزان صادرات این استان توانست استان اول صادراتی کشور شود.

با توجه به داده‌های اعلام شده این سوال مطرح می‌شود که وضعیت سایر استان‌ها چگونه بوده است؟ براساس آمار گمرک استان «تهران» با ۷۷۵ هزار تن و به ارزش ۹.۲ میلیارد دلار و استان «خوزستان» با ۱۸.۱ میلیون تن و به ارزش ۷.۶ میلیارد دلار از نظر ارزش کل مبادلات تجاری کشور در ۶ ماهه سال جاری در بین گمرکات استان‌ کشور در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

اما براساس این گزارش می‌توان گفت در نیمه نخست سال جاری دارای بیشترین سهم از کل ارزش صادرات به استان «بوشهر» رسید. براساس گزارش منتشر شده استان بوشهر با ۱۵.۶ میلیون تن به ارزش ۵.۸ میلیارد دلار، استان هرمزگان با ۲۰.۸ میلیون تن و ۵.۵ میلیارد دلار، استان خوزستان ۱۰.۵ میلیون تن و به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار، بیشترین سهم از کل ارزش صادرات را به خود اختصاص دادند.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد استان‌های «هرمزگان»، «تهران» و «خوزستان» در ۶ ماه سال جاری ۳ استانی بودند که در بین استان‌های کشور دارای بیشترین سهم از کل ارزش واردات را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر در نیمه نخست سال جاری مجموع واردات از گمرکات استان‌های «هرمزگان» ۳.۹ میلیون تن به ارزش ۹.۹ میلیارد دلار، «تهران» ۲۹۶ هزار تن و به ارزش ۸.۳ میلیارد دلار و «خوزستان» ۷.۶ میلیون تن به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار بوده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید