معرفی ۵ شریک اول ایران در سازمان همکاری اسلامی - افق اقتصادی

معرفی 5 شریک اول ایران در سازمان همکاری اسلامی - افق اقتصادی
یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-29
کد خبر: 301292 |
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ داده‌های اعلام شده از سوی گمرک نشان می‌دهد تجارت ایران با کشورهای اسلامی در دو نیمه سال‌جاری هم از نظر ارزش (۳۲.۲ درصد) و هم از نظر حجم (۴ درصد) رشد قابل توجهی داشته است. ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، از مجموع مبادلات تجاری غیر نفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری […]

معرفی ۵ شریک اول ایران در سازمان همکاری اسلامی

به گزارش اکوایران؛ داده‌های اعلام شده از سوی گمرک نشان می‌دهد تجارت ایران با کشورهای اسلامی در دو نیمه سال‌جاری هم از نظر ارزش (۳۲.۲ درصد) و هم از نظر حجم (۴ درصد) رشد قابل توجهی داشته است.

ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، از مجموع مبادلات تجاری غیر نفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به صادرات با رشد یک درصدی و از حیث ارزش ۱۰ درصد افزایش داشته است.

با توجه به داده‌های گمرک می‌توان گفت واردات از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در ۶ ماهه ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ دلار از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی وارد کشور شد که به لحاظ وزن ۱۶ درصد و از حیث ارزش ۱۸ درصد رشد داشته است.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، سازمانی بین دولتی است که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است که با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت در این مدت بیشترین حجم مبادلات تجاری غیرنفتی ایران در شش ماهه سال جاری دربین کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، به ترتیب با «امارات متحده عربی»، «ترکیه»، «عراق»، «پاکستان» و «عمان» بوده است.

 

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید