روایت جدید از قطعی یارانه ۱۳ هزار نفر بدون اطلاع قبلی - افق اقتصادی

روایت جدید از قطعی یارانه 13 هزار نفر بدون اطلاع قبلی - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 298789 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران،‌ سوم شهریور ماه سال جاری بود که علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از قطع مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان خبر داد. او در این رابطه توضیح داده بود که تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه تکافوی پرداخت مستمری را نمی‌کرد؛‌ در نتیجه مستمری ۱۳ هزار […]

روایت جدید از قطعی یارانه ۱۳ هزار نفر بدون اطلاع قبلی

به گزارش اکوایران،‌ سوم شهریور ماه سال جاری بود که علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از قطع مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان خبر داد.

او در این رابطه توضیح داده بود که تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه تکافوی پرداخت مستمری را نمی‌کرد؛‌ در نتیجه مستمری ۱۳ هزار نفر بدون اطلاع قبلی قطع شد. 

البته باید به این نکته اشاره کرد که میزان دریافت مستمری این افراد نیز از سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فراتر نمی‌رفت. به عبارتی دیگر،‌ خانوار‌های یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

مستمری ۱۳ هزار نفر قطع نشده بود؟

اما اکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها روایت دیگری از قطعی مستمری‌بگیران دارد. بر این اساس،‌ محمود ملکوتی‌خواه، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها می‌گوید که قطع مستمری نداشتیم.

او در این رابطه توضیح می‌دهد:«اعتبارات را مجلس تصویب می‌کند و سازمان برنامه موظف است طبق بودجه ارقام را پرداخت کند. این رقم هر ماه و بتدریج از طریق ارقامی که همکاران سازمان بهزیستی به ما ارائه می‌دهند، پرداخت می‌شود.»

ملکوتی‌خواه ادامه می‌دهد:«سقف رقمی که می‌توانیم پرداخت کنیم یک دوازدهم عددی هست که هر ماه در قانون از طریق قانونگذار تسریع کرده است و منابع براساس وصولی مصارف قرار دارد. یک مشکل ما عدم تحقق منابع هدفمندی بود در حالیکه ما ملزم بودیم مانند کمک مستمری مددجویان بهزیستی پرداخت می‌کردیم.»

او در ادامه حتی میزان پرداختی را بالاتر از میزان تعیین‌شده پیشین می‌داند و می‌گوید:« تاکنون ۱۰۷ درصد پرداختی داشتیم؛ یعنی از ۱۰۰ درصد بالاتر پرداخت کردیم. در حالی که در منابع سازمان هدفمندی ۵۴ درصد محقق شده بخاطر اولویت و ضرورت مددجوی بهزیستی که با مشکل برنخورند»

ادعای قطع نشدن ۱۳ هزار مستمری‌بگیر بهزیستی از سوی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درحالی مطرح شد که ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳، در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، توافق شد اعتبار شهریورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی که قطع شده بود، دوباره تخصیص یابد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید