ازسرگیری پرداخت مستمری ۱۳ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی - افق اقتصادی

ازسرگیری پرداخت مستمری ۱۳ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 298297 |
تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ |
3 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مربوط به مراکز نگهداری معلولان و کمک هزینه پرستاری به خانوار‌ها بابت نگهداری معلولان خبرداد. در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، توافق شد اعتبار شهریورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی […]

ازسرگیری پرداخت مستمری ۱۳ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی

به گزارش اکوایران؛ سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مربوط به مراکز نگهداری معلولان و کمک هزینه پرستاری به خانوار‌ها بابت نگهداری معلولان خبرداد.

در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، توافق شد اعتبار شهریورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی که قطع شده بود، دوباره تخصیص یابد. همچنین، کمک‌هزینه‌های مربوط به مراکز نگهداری معلولان و هزینه‌های پرستاری به خانوار‌ها بابت نگهداری معلولان در منزل تا پایان سال به طور کامل تخصیص یابد.

 

همچنین توافق شد کمک معیشت موضوع ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان و مستمری موضوع بند (ث) ماده (۳۱) قانون برنامه هفتم نیز هرکدام به صورت جداگانه ذیل ردیف بودجه سازمان بهزیستی کشور پیش‌بینی شده و ماهانه تخصیص یابد.

لازم به ذکر است که سازمان برنامه و بودجه کشور و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به تخصیص اعتبار و هزینه‌کرد آن در سقف اعتبار تعیین‌شده در قانون بودجه هستند. همچنین، تمام تصویب‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها باید در راستای رعایت قانون و در چارچوب این اعتبار قابل اجرا باشند.

 در پی واگذاری مسئولیت پرداخت مستمری‌ها از ابتدای سال به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که بر اساس بند ۲ تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ ایجاد شد، مستمری ۱۳ هزار مددجوی سازمان بهزیستی که حدود ۶۰ درصد آن ها را معلولان تشکیل می دادند به طرز نگران کننده ای قطع شده بود. این اتفاق در حالی رخ داد که دیوان محاسبات قول داده بود که از خردادماه این افراد به چرخه‌ی حمایتی برمی‌گردند .

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید