شکر در ایران گران می‌شود؟ - افق اقتصادی

شکر در ایران گران می‌شود؟ - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 292829 |
تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۳۱ |
22 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ رویترز  نوشت، منابع دولتی هند اعلام کردند که قصد دارند ممنوعیت صادرات شکر را برای دومین سال متوالی تمدید کنند زیرا  با چشم انداز کاهش تولید نیشکر دست و پنجه نرم می کند. غیبت هند بزرگترین مصرف کننده شیرین کننده در جهان، از بازار جهانی، عرضه جهانی را بیشتر کاهش می‌دهد و قیمت‌های […]

شکر در ایران گران می‌شود؟

به گزارش اکوایران؛ رویترز  نوشت، منابع دولتی هند اعلام کردند که قصد دارند ممنوعیت صادرات شکر را برای دومین سال متوالی تمدید کنند زیرا  با چشم انداز کاهش تولید نیشکر دست و پنجه نرم می کند.

غیبت هند بزرگترین مصرف کننده شیرین کننده در جهان، از بازار جهانی، عرضه جهانی را بیشتر کاهش می‌دهد و قیمت‌های معیار در نیویورک و لندن را تقویت می‌کند. دهلی نو قصد دارد کارخانه‌ها را از صادرات شکر منع کند، زیرا انتظار می‌رود عرضه‌ها از برزیل، بزرگترین تولیدکننده و تامین‌کننده شیرین‌کننده در جهان، به دلیل خشکسالی در این کشور آمریکای جنوبی کاهش یابد.

یکی از منابع دولتی گفت: در سناریوی فعلی محصول، فضایی برای صادرات شکر وجود ندارد.

هند که بزرگترین تولیدکننده شکر در جهان پس از برزیل است،  از اول اکتبر ۲۰۲۳ کارخانه‌ها را از صادرات شیرین‌کننده  ممنوع کرد. این اولین زمان کاهش صادرات شکر در هفت سال گذشته بود.

در فصل گذشته دهلی نو به کارخانه ها اجازه داد فقط ۶.۱ میلیون تن شکر صادر کنند که تقریباً نیمی از کل محموله کشور در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ است.

به گفته منابع آگاه، تولید شکر در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ به دلیل تأثیر نامطلوب باران های پراکنده سال گذشته در ایالت های ماهاراشترا و کارناتاکا احتمالا به ۳۲ میلیون تن از ۳۴ میلیون تن در سال جاری کاهش می یابد.

یک فروشنده مستقر در بمبئی گفت: “جهان در سال ۲۰۲۵ به محموله هایی از هند نیاز خواهد داشت، زیرا انتظار می رود تولید برزیل کمتر شود. بدون صادرات هند، قیمت های جهانی بیشتر افزایش خواهد یافت.”

رشد قیمت اتانول

منابع آگاه همچنین گفتند دهلی نو قصد دارد افزایش بیش از ۵ درصدی قیمت اتانول را برای فصل بازاریابی جدید که از نوامبر آغاز می شود، در نظر گرفته است. 

اواخر ماه گذشته، یک دستور دولتی اعلام شد که هند به کارخانه های قند اجازه می دهد از آب نیشکر یا شربت برای تولید اتانول از ماه نوامبر استفاده کنند.

برنامه های هند برای تمدید ممنوعیت صادرات شکر و افزایش قیمت اتانول داخلی قبلا گزارش نشده بود. هر دوی این اقدامات احتمالا در اواخر این ماه اعلام خواهند شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید