فائو : تولید غلات در سرازیری - افق اقتصادی

فائو : تولید غلات در سرازیری - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 292677 |
تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۳۲ |
17 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛  روز گذشته ۱۶ شهریور ( ششم سپتامبر) سازمان خواربار و کشاورزی جهان ( فائو) اعلام کرد که تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۴ کاهشی خواهد بود. گزارش پیشین فائو البته چیز دیگری می‌گفت و این بار سازمان جهانی غذا پیش بینی خود را برای تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۴ کاهش داد. […]

فائو : تولید غلات در سرازیری

به گزارش اکوایران؛  روز گذشته ۱۶ شهریور ( ششم سپتامبر) سازمان خواربار و کشاورزی جهان ( فائو) اعلام کرد که تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۴ کاهشی خواهد بود. گزارش پیشین فائو البته چیز دیگری می‌گفت و این بار سازمان جهانی غذا پیش بینی خود را برای تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۴ کاهش داد. طبق گزارش جدید میزان تولید غلات در جهان ۲۸۵۱ میلیون تن خواهد بود یعنی تقریباً برابر با سال ۲۰۲۳ است.

گزارش جدید عرضه و تقاضای غلات که روز جمعه منتشر شد، تجدیدنظرهای خود را به کاهش انتظارات برداشت برای غلات درشت، از جمله ذرت، در درجه اول به دلیل شرایط آب و هوایی گرم و خشک در اتحادیه اروپا، مکزیک و اوکراین نسبت داد. در همین حال، فائو پیش بینی خود را برای تولید جهانی گندم در سال ۲۰۲۴ و همچنین برنج را افزایش داده است که پیش بینی می شود اکنون به بالاترین حد خود یعنی ۵۳۷ میلیون تن برسد.

پیش‌بینی می‌شود مصرف کل غلات جهان در سال‌های ۲۰۲۴/۲۵ به ۲۸۵۲ میلیون تن افزایش یابد که نشان دهنده افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به سال‌های ۲۰۲۳/۲۴ است. پیش‌بینی می‌شود که استفاده از برنج به رکورد بالایی برسد که ناشی از رشد شتاب‌زده مورد انتظار در جزء مصرفی غذا است.

پیش‌بینی می‌شود که ذخایر جهانی غلات در پایان فصل‌های ۲۰۲۵ به میزان ۱.۲ درصد افزایش یابد و نسبت ذخیره جهانی غلات به مصرف در سال ۲۰۲۴/۲۵ به ۳۰.۷ درصد برسد.

تجارت بین‌المللی کل غلات در حال حاضر به ۴۸۵.۶ میلیون تن می‌رسد که نشان‌دهنده کاهش ۳.۳ درصدی نسبت به سال‌های ۲۰۲۳/۲۴ است که عمدتاً ناشی از کاهش حجم مبادلات غلات درشت است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید