آگوست ۲۰۲۴ قیمت‌ غذا شکست - افق اقتصادی

آگوست 2024 قیمت‌ غذا شکست - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 292578 |
تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۳۳ |
10 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ امروز جمعه ۱۶ شهریور ( ۶ سپتامبر) ،سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گزارش داد که شاخص قیمت جهانی کالاهای غذایی در ماه آگوست، هشتمین ماه میلادی به میزان اندکی کاهش یافت، زیرا کاهش قیمت‌های شکر، گوشت و غلات بر افزایش قیمت‌های روغن‌های گیاهی و محصولات لبنی برتری داشت. شاخص قیمت […]

آگوست ۲۰۲۴ قیمت‌ غذا شکست

به گزارش اکوایران؛ امروز جمعه ۱۶ شهریور ( ۶ سپتامبر) ،سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گزارش داد که شاخص قیمت جهانی کالاهای غذایی در ماه آگوست، هشتمین ماه میلادی به میزان اندکی کاهش یافت، زیرا کاهش قیمت‌های شکر، گوشت و غلات بر افزایش قیمت‌های روغن‌های گیاهی و محصولات لبنی برتری داشت.

شاخص قیمت مواد غذایی فائو، که تغییرات ماهانه قیمت‌های بین‌المللی مجموعه‌ای از کالاهای غذایی تجارت جهانی را دنبال می‌کند، در ماه آگوست به طور متوسط ​​۱۲۰.۷ واحد بود که اندکی کمتر از رقم تجدیدنظر شده در جولای ، ماه هفتم میلادی ۱.۱ درصد کمتر از مقدار متناظر آن در آگوست ۲۰۲۳ است.

 شاخص قیمت غلات فائو نسبت به ماه جولای ۰.۵ درصد کاهش یافت که ناشی از کاهش قیمت جهانی گندم صادراتی در بحبوحه عرضه با قیمت رقابتی دریای سیاه و تولید بالاتر از حد انتظار در آرژانتین و ایالات متحده آمریکا بود. در همین حال، قیمت جهانی ذرت اندکی تقویت شد که منعکس کننده تأثیر موج گرما بر عملکرد در بخش‌هایی از اروپا و آمریکای شمالی است، در حالی که شاخص قیمت تمام برنج فائو ۰.۶ درصد افزایش یافت، زیرا قیمت‌ها برای گونه‌های غیر ایندیکا تحت تأثیر تنگی فصلی افزایش یافت. و افزایش ارز برخی از کشورهای صادرکننده در برابر دلار آمریکا.

شاخص قیمت روغن نباتی فائو از جولای ۰.۸ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در ۲۰ ماه گذشته رسید، زیرا افزایش قیمت های بین المللی روغن پالم بیش از جبران کاهش قیمت روغن های سویا، آفتابگردان و کلزا بود.

رشد قیمت لبنیات در جهان

شاخص قیمت لبنیات فائو نیز افزایش یافت و در ماه اوت ۲.۲ درصد افزایش یافت. شیرخشک کامل به دلیل افزایش تقاضای واردات برای عرضه لحظه ای افزایش یافت. قیمت‌های پنیر بین‌المللی نیز به دلیل افزایش تقاضای واردات جهانی افزایش یافت، در حالی که قیمت‌های بین‌المللی کره به دلیل افزایش عدم اطمینان در مورد کفایت عرضه شیر در اروپای غربی به بالاترین حد خود رسید.

افت ۰.۷ درصدی قیمت گوشت

شاخص قیمت گوشت فائو نسبت به جولای ۰.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که قیمت گوشت مرغ و گوسفند همگی در بحبوحه تقاضای وارداتی ضعیف کاهش یافت، حتی با افزایش اندکی قیمت جهانی گوشت گاو.

شاخص قیمت شکر فائو در ماه اوت ۴.۷ درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۲۲ رسید. این کاهش با چشم انداز بهبود تولید برای برداشت های آتی نیشکر در هند و تایلند و همچنین کاهش قیمت بین المللی نفت خام تقویت شد. با این حال، نگرانی ها در مورد تأثیر آتش سوزی در مزارع نیشکر در مناطق کلیدی رشد برزیل منجر به افزایش شدید قیمت شکر در اواخر اوت شد.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید