نوری: دنبال تصدی‌گری نیستم / وعده بزرگ نوری به بخش‌خصوصی - افق اقتصادی

نوری: دنبال تصدی‌گری نیستم / وعده بزرگ نوری به بخش‌خصوصی - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 290884 |
تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳ |
25 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛  غلامرضا نوری وزیر جهادکشاورزی در اولین دیدارش با تشکل‌های بخش کشاورزی می‌گوید، وزارت متبوعش آمادگی سپردن برخی امور را به تشکل‌های کشاورزی دارد و به دنبال تصدی‌گری نیست و مسوولیت سیاست‌گذاری و نظارت را بر عهده دارد. وزیر جهاد کشاورزی تاکید می‌کند: ما آماده‌ایم صد درصد کار را به اشتراک بگذاریم و قول […]

نوری: دنبال تصدی‌گری  نیستم / وعده بزرگ نوری به بخش‌خصوصی

به گزارش اکوایران؛  غلامرضا نوری وزیر جهادکشاورزی در اولین دیدارش با تشکل‌های بخش کشاورزی می‌گوید، وزارت متبوعش آمادگی سپردن برخی امور را به تشکل‌های کشاورزی دارد و به دنبال تصدی‌گری نیست و مسوولیت سیاست‌گذاری و نظارت را بر عهده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید می‌کند: ما آماده‌ایم صد درصد کار را به اشتراک بگذاریم و قول می‌دهیم مدافع تشکل‌ها باشیم. مناسبت‌ترین مسیر در واگذاری‌ها این است که هرگونه سود فعالیت‌ها، به تشکل‌ها و مردم برسد و آمادگی داریم در این مسیر با قدرت با تشکل‌ها همکاری کنیم.

نوری اعلام میکند: باید رانت‌ها حذف و فرصت‌ها به صورت یکسان در اختیار فعالان، تجار و بازرگانان قرار گیرد تا به اندازه توان و تلاش خود در مجموعه، پای کار باشند. 

نوری با اشاره به اهمیت امنیت غذایی می‌گوید: آنچه که می‌تواند به معنی واقعی کلمه امنیت غذایی را برای کشور به ارمغان آورد انجام امور فنی، دانش‌بنیان کردن کشاورزی و توسعه عمودی با ورود بیش از پیش علم و فناوری به  کشاورزی است.

او می‌افزاید: برای رفع محدودیت‌های عوامل تولید، راهی جز بهره‌وری نیست که با افزایش عملکرد، بهبود کیفیت دام، بهبود عملکرد محصولات در واحد سطح و … میسر می‌شود.

نوری همچون سلف خود «خودکفایی» را به ویژه در تولید کالاهای اساسی، محور فعالیت‌های وزارت جهادکشاورزی قرار میدهد.

او می‌افزاید:  برای دستیابی به توسعه کشاورزی باید مزیت‌های نسبی را تقویت کرده، تراز تجاری‌مان را مثبت کنیم و در حفاظت از آب و خاک ملاحظات لازم را داشته باشم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که مبنای ما کشاورز-محوری است نه کشاورزی محوری، ادامه می‌دهد: تولید کننده برای ما مهم است چون با وجود اوست که تولید رقم می‌خورد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که امور کشاورزی باید به طور مشترک با تشکل‌ها و مردم انجام شود، می افزاید: ایجاد اعتماد محکم و قابل اتکا بین ما و بهره‌برداران، تشکل‌ها، ذی‌نفعان و ذی‌نقشان کشاورزی مورد تاکید است و بنا داریم صادقانه و دقیق با هم در این مسیر حرکت کنیم.

طبق گزارش وزارت جهادکشاورزی، نوری در مورد  بحث اصلاح ساختار در وزارتخانه معتقد است که  اصلاح ساختار متناسب با وظایف جدید و اقتضای زمان (IT و هوش مصنوعی) ضروری است و در این راستا به تدقیق آمار به شدت نیاز داریم. باید یک بار برای همیشه آمار بخش کشاورزی را دقیق کنیم که پایه‌ای برای برنامه‌ریزی‌ها در بخش باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید