کاهش واردات گوشی تلفن همراه در ۵ ماه امسال - افق اقتصادی

کاهش واردات گوشی تلفن همراه در 5 ماه امسال - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 289155 |
تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳ |
47 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ براساس داده‌های اعلام شده ارزش گوشی‌های تلفن همراه واراتی به کشور در ۲ رویه تجاری و مسافری ۹۶۶ میلیون و ۴۹۱ هزار دلار بوده که از لحاظ تعداد ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. با توجه به کاهش واردات گوشی همراه […]

کاهش واردات گوشی تلفن همراه در ۵ ماه امسال

به گزارش اکوایران؛ براساس داده‌های اعلام شده ارزش گوشی‌های تلفن همراه واراتی به کشور در ۲ رویه تجاری و مسافری ۹۶۶ میلیون و ۴۹۱ هزار دلار بوده که از لحاظ تعداد ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. با توجه به کاهش واردات گوشی همراه فعالان این بخش پیش‌بینی می‌کنند کمبود و افزایش قیمت موبایل در بازار دور از ذهن نیست و بازار احتمالا در ماه‌های آینده با مشکلات بسیاری در تامین گوشی مورد نیاز بازار مواجه خواهد شد.

انجمن واردکنندگان موبایل چندی پیش نسبت به تاخیر در تخصیص ارز و چالش‌هایی که می‌تواند در بازار به وجود آید هشدار داده بود و با توجه به آمار ارائه شده می‌توان گفت پیش‌بینی این انجمن شکل حقیقت به خود گرفته است. 

براساس این گزارش از مجموع گوشی تلفن‌همراه وارداتی به کشور در این مدت ۴ میلیون و ۹۳ هزار و ۷۷۴ دستگاه به ارزش ۸۹۴ میلیون دلار به شیوه تجاری و ۱۳۳ هزار و ۳۰۸ دستگاه به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۹۲ هزار دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است.

این گزارش در خصوص درصد تغییرات واردات گوشی تلفن همراه به کشور به تفکیک رویه تجاری و به این نکته اشاره شده که در این مدت واردات گوشی تلفن همراه در رویه تجاری از لحاظ تعداد ۱۳ درصد و از حیث ارزش ۵ درصد کاهش و در رویه مسافری از لحاظ تعداد ۴۳ درصد و از حیث ارزش ۴۵ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر وزیر ارتباطات هم در خصوص آخرین وضعیت گوشی‌های آیفون مدل ۱۴ و ۱۵ به این نکته اشاره کرد که تصمیم‌گیری درباره رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ در حوزه وزارت صمت است، این موضوع را پیگیری می‌کنیم. 

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید