پسته، پیشتاز صادرات محصولات کشاورزی با ۲۷۳ میلیون دلار - افق اقتصادی

پسته، پیشتاز صادرات محصولات کشاورزی با 273 میلیون دلار - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 276900 |
تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۳۳ |
10 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ آمار گمرک نشان می‌دهد در ۴ ماهه نخست سال جاری، حجم تجارت خارجی کشور به ۳۶ میلیارد دلار رسید که از این میزان ۱۷.۵ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی و ۱۸.۵ میلیارد دلار مربوط به واردات بوده است. با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت از مجموعه صادرات کشور در […]

پسته، پیشتاز صادرات محصولات کشاورزی با ۲۷۳ میلیون دلار

به گزارش اکوایران؛ آمار گمرک نشان می‌دهد در ۴ ماهه نخست سال جاری، حجم تجارت خارجی کشور به ۳۶ میلیارد دلار رسید که از این میزان ۱۷.۵ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی و ۱۸.۵ میلیارد دلار مربوط به واردات بوده است. با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت از مجموعه صادرات کشور در بازه زمانی مورد بررسی ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تن به محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار اختصاص داشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند صادرات محصولات کشاورزی در چهار ماهه نخست ۱۴۰۳ از لحاظ وزن ۲۲ درصد و از حیث ارزش ۳۲ درصد افزایش داشته است.  

داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد بیشترین میزان صادرات در بازه زمانی مورد بررسی به  پسته با ۲۷۳ میلیون دلار و رشد ۱۹۳ درصدی نسبت به سال قبل اختصاص داشته و با این شرایط پسته در رتبه اول صادرات محصولات کشاورزی کشور قرار گرفته است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پس از پسته انواع گوجه با ۱۴۷ میلیون دلار، سیب با ۱۰۸ میلیون دلار و هندوانه با ۹۶ میلیون دلار بیشترین میزان صادرات را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید