پرفروش‌های سینمای ایران در تیرماه/ گیشه‌ها همچنان در تسخیر «تمساح خونی» - افق اقتصادی

پرفروش‌های سینمای ایران در تیرماه/ گیشه‌ها همچنان در تسخیر «تمساح خونی» - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 276409 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۳۴ |
35 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران: طی چند سال اخیر شاهد گره خوردن چرخه اقتصادی سینمای ایران به ژانر کمدی بودیم. این امر با نگاهی به لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران- چه فیلم‌های در حال اکران و چه فیلم‌هایی که پیش از این بر پرده نقره‌ای سینما به نمایش درآمدند- مشهود است. در این گزارش با نگاهی به داده‌های سامانه مدیریت فروش و اکران […]

پرفروش‌های سینمای ایران در تیرماه/ گیشه‌ها همچنان در تسخیر «تمساح خونی»

به گزارش اکوایران: طی چند سال اخیر شاهد گره خوردن چرخه اقتصادی سینمای ایران به ژانر کمدی بودیم. این امر با نگاهی به لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران- چه فیلم‌های در حال اکران و چه فیلم‌هایی که پیش از این بر پرده نقره‌ای سینما به نمایش درآمدند- مشهود است.

در این گزارش با نگاهی به داده‌های سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) به بررسی میزان فروش فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران پرداخته‌ایم.

در یک ماه اخیر فیلم سینمایی «تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۱۹,۳۷۵ سانس موفق به ثبت فروشی معادل ۵۱ میلیارد و ۳۲۱ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۲۵۰ تومان شده است. پس از این فیلم، سینمایی «خجالت نکش ۲» با در اختیار داشتن ۱۳,۸۳۳ سانس توانست ۲۷ میلیارد و ۵۷۱ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان بفروشد و در جایگاه دوم پرفروش‌های سینمای ایران در تیرماه قرار گرفت.

«مست عشق» ساخته حسن فتحی که موفق شده بود پس از سال‌ها، رکورد بالاترین فروش در اولین روز اکران را که همواره توسط فیلم‌های کمدی شکسته می‌شد، را به نام خودش بزند، در تیرماه با در اختیار داشتن ۷,۴۹۵ سانس، توانست ۹ میلیارد و ۶۱۴ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان تومان بفروشد و در رتبه سوم این لیست جای بگیرد.

چهارمین فیلم این لیست، فیلم «تمساح خونی» اولین ساخته سینمایی جواد عزتی است. این فیلم توانست با دراختیار داشتن ۳,۹۰۳ سانس، ۶ میلیارد و ۵۶۶ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تومان بفروشد.

«سال گربه» با ۲,۹۷۷ سانس توانست با فروشی معادل چهار میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۱۰ هزار تومان، پنجمین فیلم پرفروش ماه گذشته سینما باشد.

ششمین فیلم این لیست نیز فیلمی غیرکمدی است. «یادگار جنوب» با فروش ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۳۵۰ تومانی و با در اختیار داشتن ۳,۹۱۲ سانس توانست در لیست ۶ فیلم پرفروش سینمای ایران در تیرماه قرار گیرد.

خبر مرتبط

وضعیت فروش نوروزی فیلم‌های در حال اکران/ قبضه گیشه توسط «تمساح خونی»

اکوایران: فروش اکران نوروزی سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ به بیش از ۸۶ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان با یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۶۸ نفر مخاطب رسید. در این گزارش به بررسی پرفروش‌ترین آثار اکران شده در عید می‌پردازیم.

«تمساح خونی» همچنان پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران

تا زمان تنظیم این گزارش، با توجه به آمار فروش فیلم‌های در حال اکران از زمان شروع به نمایش، «تمساح خونی» که اکرانش را از ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ شروع کرده است با فروشی معادل ۱۶۵ میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۵۰ تومان بیشترین فروش را در بین فیلم‌های در حال اکران به خود اختصاص داده است.

«تگزاس ۳» با فروشی معادل ۱۵۵ میلیارد و ۳۸ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۵۰ تومان از ۸ خرداد ۱۴۰۳ دومین سینمایی پرفروش در میان فیلم‌های در حال اکران است. پس از این فیلم، «مست عشق» که از ۵ اردیبهشت‌ماه اکران خودش را آغاز کرد، با فروش ۱۱۴ میلیارد و ۵۴۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان، سومین فیلم پرفروش در میان فیلم‌های در حال اکران است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید