امسال کسری بودجه نخواهیم داشت/ ۴۲۲ همت از اوراق دولت قبل تسویه شد - افق اقتصادی

امسال کسری بودجه نخواهیم داشت/ 422 همت از اوراق دولت قبل تسویه شد - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 255228 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ |
74 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز ۱۲ خرداد، در نشست خبری با تسلیت شهادت رییس جمهور سیزدهم و هیات همراه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. امسال کسری بودجه نخواهیم داشت تامین اجتماعی در ارتباط با صدور احکام همسان‌سازی اقدام می‌کند و در قانون بودجه پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد […]

امسال کسری بودجه نخواهیم داشت/ ۴۲۲ همت از اوراق دولت قبل تسویه شد

به گزارش اکوایران، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز ۱۲ خرداد، در نشست خبری با تسلیت شهادت رییس جمهور سیزدهم و هیات همراه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

تامین اجتماعی در ارتباط با صدور احکام همسان‌سازی اقدام می‌کند و در قانون بودجه پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تامین اجتماعی پرداخت کند تا این موضوع اجرایی شود که در حال برگزاری جلسات هستیم تا نحوه پرداخت مبلغ نهایی شود.

بودجه دو بخش عمومی و بخش هدفمندی یارانه‌ها دارد و دولت تلاش کرد منایع را واقعی ببیند و بر اساس محاسبات امسال کسری بودجه نخواهیم داشت، البته منابع بودجه پیش‌بینی است.

انتشار اوراق یکی از روش‌های مطمئن و غیرتورمی برای تامین مالی دولت به ویژه برای پروژه‌های عمرانی است.

به صورت خالص ۴۲۲ همت در سه سال اخیر، اصل و سود اوراق منتشر شده در دولت قبل را پرداخت کرده‌ایم. تنها در سال گذشته ۳۳۰ همت بازپرداخت اوراق دولت قبل انجام شد.

سهم خالص اوراق از منابع بودجه در سه سال پایانی دولت قبل ۱۴ درصد بود اما در این دولت به ۵.۵ درصد کاهش یافته است.

در حال تنطیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم

در برنامه هفتم موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دیده شده که طی سال اجرایی شود؛ به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود که منابع آن در قانون بودجه امسال دیده شده است.

در مورد بخش دولتی پیش‌بینی قانون بودجه با همکاری مجلس تصویب کردیم تا این پرداخت ها بدون اختلال رخ دهد به طوری یک درصد مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

با ابلاغ قانون بودجه در حال تنطیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های‌ بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و مقدمات اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید