رشد ۷.۲ درصدی تولید فولاد خام ایران؛ فولادسازان ایرانی دهم شدند - افق اقتصادی

رشد 7.2 درصدی تولید فولاد خام ایران؛ فولادسازان ایرانی دهم شدند - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 252247 |
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶ |
83 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ براساس داده‌های اعلام شده از سوی انجمن تولیدکننده فولاد جهان به نقل از (ایمیدرو) طی ۴ ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی فولاسازان جهان ۶۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده‌اند که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۹ دهم درصد کاهش داشته است. با توجه به داده‌های […]

رشد ۷.۲ درصدی تولید فولاد خام ایران؛ فولادسازان ایرانی دهم شدند

به گزارش اکوایران؛ براساس داده‌های اعلام شده از سوی انجمن تولیدکننده فولاد جهان به نقل از (ایمیدرو) طی ۴ ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی فولاسازان جهان ۶۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده‌اند که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۹ دهم درصد کاهش داشته است.

با توجه به داده‌های اعلام شده این پرسش مطرح می‌شود که بیشترین تولید فولاد در کدام کشورها صورت گرفته است؟ براساس داد‌‌ه‌های اعلام شده در بازه زمانی مورد بررسی می‌توان گفت «چین» با تولید ۳۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام توانسته بیشترین میزان تولید فولاد جهان را به خود اختصاص دهد، این رشد در حالی صورت گرفته که روند تولید فولاد این کشور در بازه‌ زمانی مورد بررسی افتی ۳ درصدی را ثبت کرده است.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد «هند» با تولید ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و افزایش ۸.۵ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته است.از سوی دیگر در جایگاه سوم هم «ژاپن» قرار دارد، حجم تولید این کشور برابر با ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است که افتی ۱.۲ درصد را ثبت کرد.

با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت «آمریکا» هم در این مدت با تولید ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و کاهش ۲.۲ درصدی توانست جایگاه چهارم فولادسازان جهان را از آن خود کند. باتوجه به گزارش منتشر شده می‌توان گفت، «روسیه» نیز در بازه زمانی مورد بررسی ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید فولاد داشته که با کاهش ۲.۵ درصدی در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

از سوی دیگر در بازه زمانی مورد می‌توان گفت کشورهای «کره جنوبی» با تولید ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و کاهش ۵.۱ درصدی، «آلمان» با تولید ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و افزایشی ۶.۱ درصدی، «ترکیه» با تولید ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن که افزایش ۲۲.۱ درصدی داشته به همراه «برزیل» با تولید ۱۱ میلیون تن و «ایران» با تولید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در جایگاه ششم تا دهم قرار گرفته‌اند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید