مازاد بودجه آوریل آمریکا به سطح ۲۱۰ میلیارد دلار رسید - افق اقتصادی

مازاد بودجه آوریل آمریکا به سطح 210 میلیارد دلار رسید - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 244915 |
تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ |
71 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، دولت آمریکا در ماه آوریل مازاد بودجه بزرگ‌تری را نسبت به سال گذشته میلادی ثبت کرد که عمده آن به دلیل رشد درآمد مالیاتی بود. با این حال، دولت ایالات متحده پول زیادی را خرج بهره و دیگر هزینه‌های مربوط به بدهی‌‌های خود کرده است که همچنان یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود. […]

مازاد بودجه آوریل آمریکا به سطح ۲۱۰ میلیارد دلار رسید

به گزارش اکوایران، دولت آمریکا در ماه آوریل مازاد بودجه بزرگ‌تری را نسبت به سال گذشته میلادی ثبت کرد که عمده آن به دلیل رشد درآمد مالیاتی بود. با این حال، دولت ایالات متحده پول زیادی را خرج بهره و دیگر هزینه‌های مربوط به بدهی‌‌های خود کرده است که همچنان یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود.

به نوشته بلومبرگ، مازاد بودجه برای ماه آوریل معادل ۲۱۰ میلیارد دلار بود که در مقایسه با آوریل ۲۰۲۳ با رشد ۱۹ درصدی همراه شد. در هفت ماه منتهی به سال مالی کنونی،‌ کسری بودجه ایالات متحده به ۸۵۵ میلیارد دلار رسید که با کاهش هشت درصدی نسبت به یک سال قبل‌تر همراه است.

در عین حال، بار بهره بر بدهی‌های معوق ایالات متحده، یک عامل پیشتاز در افزایش هزینه کلی دولت بود که منجر به کسری بودجه بزرگ در سال مالی کنونی شده است. هزینه‌های مربوط به بهره برای هفت ماه نخست سال مالی منتهی به آوریل به رقم کلی ۶۲۴ میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش ۳۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است.

افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا که هدف آن کاهش تورم این کشور بوده، باعث افزایش هزینه‌های استقراض شده است و همین امر فشار مالی بر بودجه آمریکا را بیشتر کرده است.

در پایان ماه آوریل، میانگین وزنی نرخ بهره بدهی‌های با بهره دولت ایالات متحده به ۳/۲۳ درصد رسید که بالاترین سطح آن از سال ۲۰۱۰ است. این موضوع نشان‌دهنده افزایش حدود ۰/۶۵ درصدی نسبت به سال قبل است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید