دولت دارد کارمندان برترش را تنبیه می‌کند - افق اقتصادی

دولت دارد کارمندان برترش را تنبیه می‌کند - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 240917 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷ |
86 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

سیاست مالیات‌ستانی دولت در بودجه ۱۴۰۳، همواره با نقدهای جدی روبرو بوده است؛ کارشناسان بر این باورند که دولت به جای متناسب سازی سیاست مالیات‌ستانی با شرایط اقتصادی ازجمله نرخ تورم، میزان ثبات اقتصادی، تولید و… صرفا این ابزار تنظیمی را به خدمت کسب درآمد و رفع کسری‌ احتمالی بودجه ناشی از تحریم و عدم تحقق برآورد منابع بودجه درآورده است‌.

دولت دارد کارمندان برترش را تنبیه می‌کند

الله‌محمد آقایی پژوهشگر اقتصادی و کارشناس عالی مالیات در گفت‌وگو با اکوایران، سیاست مالیات‌ بر درآمد و حقوق در سال ۱۴۰۳ را به نقد کشیده و از اثر منفی طبقات تعریف شده مالیاتی در این حوزه بر کارکنان و کارمندان خبره و متخصص می‌گوید.

از منظر این کارشناس باسابقه مالیاتی، اگرچه مالیات یکی از اصولی‌ترین‌ راه‌ها برای کسب درآمد دولت است اما مکانیزم مالیات‌ستانی در ایران نیازمند تغییرات جدی و متناسب‌سازی با شرایط اقتصادی است.

به گفته آقایی، دولت‌ها نباید به دلیل سهل‌الوصول بودن مالیات بر درآمد کارکنان، به این محل اتکا کرده و با در نظر نگرفتن تناسب میان مالیات‌ستانی از این گروه با سایر مودیان ازجمله اصناف، فشار مالیات را بر گروه کارکنان و کارمندان تحمیل کنند.

 اکوایران در این گفت‌وگو با الله‌محمد آقایی به جزئیات دقیق مالیات بر درآمد و نیز تغییر نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ پرداخته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید