اولین آمار از تسهیلات پرداختی در ۱۴۰۳ - افق اقتصادی

اولین آمار از تسهیلات پرداختی در 1403 - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 239847 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ |
87 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران و بر اساس داده‌های بانک مرکزی، آماری اولیه از میزان تسهیلات اعطایی بابت ازدواج و فرزند از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۹ اردیبهشت ماه اعلام شده است. بر این اساس در مجموع حدود ۴ همت تسهیلات بابت فرزندآوری و حدود ۱.۵ همت بابت ازدواج از ابتدای سال تا تاریخ مذکور به پرداخت […]

اولین آمار از تسهیلات پرداختی در ۱۴۰۳

به گزارش اکوایران و بر اساس داده‌های بانک مرکزی، آماری اولیه از میزان تسهیلات اعطایی بابت ازدواج و فرزند از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۹ اردیبهشت ماه اعلام شده است.

بر این اساس در مجموع حدود ۴ همت تسهیلات بابت فرزندآوری و حدود ۱.۵ همت بابت ازدواج از ابتدای سال تا تاریخ مذکور به پرداخت رسیده است. همچنین محاسبات نشان می‌دهد حدود ۲.۷۵ همت ارزش تسهیلات اعطایی بابت ودیعه مسکن از ابتدای سال جاری بوده است. 

ارزش تسهیلات اعطایی بابت ازدواج و فرزند آوری

 به‌طور کلی دولت میزان وام ازدواج در سال جاری را معادل ۳۰۰ میلیون تومان برای زوج‌های بالای ۲۵ و زوجه‌های بالای ۲۳ سال و ۳۵۰ میلیون تومان برای زوجین زیر سنین مذکور در نظر گرفته است. آمارها نشان می‌دهد از ابتدای سال تا کنون مجموعا حدود هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان بابت تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

علاوه بر این موضوع، در پی تشکیل ساختار مشوق فرزندآوری، تسهیلاتی نیز بابت فرزندآوری در نظر گرفته شد که بر اساس آن برای فرزند اول متولد بعد از سال ۱۳۹۹ معادل ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم و بیشتر از آن ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ اعلام شده است. آمارهای اولیه بانک مرکزی حاکی از آن است که از ابتدای فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجموعا حدود ۴ هزا رو ۸۴ میلیارد تومان بابت تسهیلات فرزندآوری به پرداخت رسیده است که حدودا بیش از ۲.۵ برابر کل تسهیلات پرداخت شده بابت ازدواج است. 

گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ مجموعا حدود ۱۵۸ همت ارزش تسهیلات ازدواج پرداختی و حدود ۴۶ همت ارزش تسهیلات فرزندآوری بوده که در قالب قرارداد قرض‌الحسنه انجام شده است.

اعطای حدود ۲.۷۵ همت اعتبار بابت ودیعه مسکن

بانک مرکزی طی آخرین اخبار خود اعلام کرده که از زمان ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن در تیر ماه ۱۴۰۱ تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجموعا حدود ۳۳.۱ همت تسهیلات به بیش از ۵۰۰ هزار متقاضی پرداخت شده است. آخرین آمار منتشر شده از این نهاد پولی، حاکی از آن است که حدود ۱۹.۱ همت از این مبلغ در ۱۴۰۲ و حدود ۱۱.۵ همت در ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

بنابراین به نظر می‌رسد ارزش تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده از ابتدای ۱۴۰۳ تا تاریخ مورد بررسی، حدود ۲.۷۵ همت بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید