کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات، پس از ۱۰ سال برگزار می‌شود - افق اقتصادی

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات، پس از 10 سال برگزار می‌شود - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 239650 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۷ |
92 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی، در تاریخ سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) پس از گذشت ۱۰ سال، در ابوظبی برگزار می‌شود. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی در این اجلاس […]

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات، پس از ۱۰ سال برگزار می‌شود

به گزارش اکوایران، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی، در تاریخ سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) پس از گذشت ۱۰ سال، در ابوظبی برگزار می‌شود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی در این اجلاس حضور دارند.

این نشست به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌و‌نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال-جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، کارآفرینان بخش‌های خصوصی و فعالان اقتصادی ایران و امارت نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان دو کشور با همتایان خود بصورت رودررو مذاکره خواهند کرد.

همچنین در خصوص توسعه فضای کسب‌وکار ایران و امارات، و قوانین حاکم بر سرمایه‌گذاری و تجارت نیز تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور سخنرانی خواهند کرد. در این اجلاس پیش‌بینی می‌شود که دو سند همکاری توسط روسای کمیسیون مشترک ایران و امارات به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، امارات متحده عربی را یکی از شرکای اصلی کشور در زمینه تجارت دانست و حجم تجارت بین دو کشور را در سال گذشته حدود ۲۷ میلیارد دلار عنوان کرد؛ که سهم صادرات ایران به امارات حدود ۶.۵ میلیارد دلار و سهم واردات کالا از این کشور را بیش از ۲۱ میلیارد دلار دانست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید