کدام بانک بیشترین تسهیلات مسکن به خانوار دارای فرزند سوم را پرداخته است؟ - افق اقتصادی

کدام بانک بیشترین تسهیلات مسکن به خانوار دارای فرزند سوم را پرداخته است؟ - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 229435 |
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۴۶ |
87 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکو ایران و بر اساس آمارهای منتشر شده از بانک مرکزی، داده‌های مربوط به تسهیلات مسکن اعطا شده به خانوارهایی که سه فرزند یا بیشتر دارند اعلام شده است.   مشاهده می‌شود در سال ۱۴۰۲ مجموعا بیش از ۵۸۶ میلیارد تومان تسهیلات به خانوار دارای فرزند سوم یا بیشتر بابت ودیعه، خرید یا ساخت […]

کدام بانک بیشترین تسهیلات مسکن به خانوار دارای فرزند سوم را پرداخته است؟

به گزارش اکو ایران و بر اساس آمارهای منتشر شده از بانک مرکزی، داده‌های مربوط به تسهیلات مسکن اعطا شده به خانوارهایی که سه فرزند یا بیشتر دارند اعلام شده است.  

مشاهده می‌شود در سال ۱۴۰۲ مجموعا بیش از ۵۸۶ میلیارد تومان تسهیلات به خانوار دارای فرزند سوم یا بیشتر بابت ودیعه، خرید یا ساخت مسکن توسط بانک‌های ملت، صادرات، مسکن، تجارت و پست بانک پرداخت شده است. این درحالیست که تعداد وام‌های پرداخت شده و میانگین وام پرداختی توسط هر یک از بانک‌ها تاحدی متفاوت بوده است. 

میانگین مبلغ پرداختی کدام بانک بیشتر بوده است؟

به‌طور کلی طی سال گذشته ۲ هزار و ۸۷۲ فقره وام توسط ۵ بانک شمرده شده تخصیص یافته است که با توجه به رقم کل وام‌های مورد بررسی، میانگین ۲۰۴ میلیون تومان اعتبار به هر یک از خانوار مشمول طرح تعلق داشته است. 

در این میان مشاهده می‌شود بانک مسکن با میانگین مبلغ ۲۳۹ میلیون تومان به ۴۳۴ متقاضی وام تخصیص داده است که بیشترین مبلغ میانگین در قیاس با سایر بانک‌ها به شمار می‌آید. در مقابل دو بانک تجارت و پست بانک با میانگین حدود ۲۰۰ میلیون تومان جایگاه دوم را به خود اختصاص داده‌اند که به ترتیب به ۵۱۳ و ۱۸۴ خانوار تسهیلات پرداخت کرده‌اند. 

در جایگاه بعدی بانک صادرات قرار دارد که با میانگین وام تقریبا ۱۹۹ میلیون تومانی، تسهیلات مورد تقاضای ۸۴۸ متقاضی را به مرحله انجام رسانده است. نهایتا بنظر می‌رسد بانک ملت نیز که رکورددار بیشترین پرداخت تسهیلات بابت ودیعه، خرید یا ساخت مسکن به خانوار دارای فرزند سوم یا بیشتر است به طور میانگین حدود ۱۹۶ میلیون تومان به هر متقاضی تخصیص داده است. تعداد خانوار بهره مند از تسهیلات مورد بررسی طی ۱۴۰۲ در این بانک ۸۹۳ خانوار اعلام شده است. 

بانک ملت و صادرات؛ رکورددار پرداخت بیشترین تسهیلات مورد بررسی

بررسی‌ها حاکی از این است که به ترتیب بانک ملت و صادرات بیشترین تعداد متقاضیان را پاسخگو بوده‌اند. سپس به ترتیب بانک تجارت و مسکن بیشترین تعداد تسهیلات را پرداخت کرده‌اند و در آخرین رده این دسته‌بندی پست بانک قرار دارد.

نکته جالب ماجرا این است که هرچند بانک تجارت به متقاضیان بیشتری این تسهیلات را پرداخت کرده است اما رقم کل صرف شده در این حوزه حدود ۱۰۲ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با مجموع ارزش تسهیلات پرداختی بانک مسکن معادل ۱۰۴ میلیارد تومان با تعداد متقاضیان کمتر، رقم پایینتری را به ثبت رسانده است. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید