لیر به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در برابر دلار و یورو رسید - افق اقتصادی

لیر به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در برابر دلار و یورو رسید - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 220669 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ |
90 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، لیر ترکیه طی یک سال گذشته در برابر دلار آمریکا ۴۱/۵ درصد و در برابر یورو ۴۰/۸ درصد تضعیف شده است. براساس گزارش یورونیوز، در جریان مبادلات روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) هر یورو با ۳۵/۰۳ لیر و هر دلار آمریکا در ازای ۳۲/۰۴ لیر مبادله شد. در واقع نرخ برابری هر لیر […]

لیر به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در برابر دلار و یورو رسید

به گزارش اکوایران، لیر ترکیه طی یک سال گذشته در برابر دلار آمریکا ۴۱/۵ درصد و در برابر یورو ۴۰/۸ درصد تضعیف شده است.

براساس گزارش یورونیوز، در جریان مبادلات روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) هر یورو با ۳۵/۰۳ لیر و هر دلار آمریکا در ازای ۳۲/۰۴ لیر مبادله شد. در واقع نرخ برابری هر لیر ترکیه در برابر یورو و دلار به ترتیب به ۰/۰۲۹ و ۰/۰۳۱ رسیده است که پایین‌ترین حد تاریخی آن به شمار می‌رود. مهمت شیمشک – وزیر دارایی ترکیه – اعلام کرده نوسانات اخیر در بازار ارز موقت است.

براساس گزارش بلومبرگ، در حال حاضر اقتصاددانان و معامله‌گران معتقدند نرخ بهره فعلی ترکیه که در سطح ۴۵ درصد قرار دارد، هنوز برای مهار تورم این کشور کافی نیست.

به‌تازگی نیز جی‌پی مورگان اعلام کرده که انتظار دارد بانک مرکزی ترکیه در ماه آوریل نرخ بهره را با افزایش ۵ درصدی به ۵۰ درصد برساند.

در تازه‌ترین چشم‌انداز از اقتصاد ترکیه، بانک مرکزی این کشور انتظار دارد نرخ تورم در ماه می با رسیدن به بیش از ۷۰ درصد به اوج خود دست پیدا کند و تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۳۶ درصد برسد.

بانک مرکزی ترکیه از ماه می تاکنون نرخ بهره را ۳۶/۵ درصد افزایش داده است. این بانک در ماه ژانویه اعلام کرده بود چرخه افزایش نرخ بهره به پایان رسیده است، اما با روی کار آمدن فاتح کاراهان به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی ترکیه، این بانک در فوریه اعلام کرد که در صورت وخیم‌تر شدن چشم‌انداز تورم، نرخ بهره باز هم افزایش خواهد یافت.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید