کاهش قیمت مرغ در پی افزایش عرضه - افق اقتصادی

کاهش قیمت مرغ در پی افزایش عرضه - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 220665 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ |
90 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، قیمت گوشت مرغ در بهمن ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با دی ماه کاهش یافت و کمترین قیمت میانگین آن در سطح استان‌ها کیلویی ۸۰ هزار تومان و بیشترین مقدار میانگین آن حدود ۹۵ هزار تومان بوده است. این درحالیست که آمار عرضه گوشت انواع طیور که عمده آن از گوشت مرغ تشکیل […]

کاهش قیمت مرغ در پی افزایش عرضه

به گزارش اکوایران، قیمت گوشت مرغ در بهمن ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با دی ماه کاهش یافت و کمترین قیمت میانگین آن در سطح استان‌ها کیلویی ۸۰ هزار تومان و بیشترین مقدار میانگین آن حدود ۹۵ هزار تومان بوده است. این درحالیست که آمار عرضه گوشت انواع طیور که عمده آن از گوشت مرغ تشکیل شده، حاکی از افزایش وزن و تعداد کل لاشه عرضه شده قابل مصرف آن‌ها در ماه گذشته هستند. 

افزایش عرضه مرغ و انواع طیور در ماه گذشته

بر اساس آمارهای منتشر شده از مرکز آمار در بهمن ماه ۱۴۰۲ مجموعا ۱۱۱ میلیون لاشه قابل مصرف انواع طیور در کشتارگاه‌های کشور وجود داشته که بیش از ۱۰۷ میلیون لاشه آن گوشت مرغ بوده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد لاشه‌های قابل مصرف انواع طیور در بهمن ماه سال جاری حدود ۱۲ درصد در مقایسه با بهمن ۱۴۰۱ رشد کرده است و حتی در مقایسه با دی ماه ۱۴۰۲ حدود ۹ درصد افزایش یافته است. 

علاوه بر افزایش تعداد لاشه‌ها، وزن کل لاشه‌ها نیز طی ماه گذشته در مقایسه با بهمن ۱۴۰۱ بیشتر شده است. آمارها نشان می‌دهد وزن کل لاشه‌ها در یازدهمین ماه سال جاری به ۲۱۴ هزار تن رسیده که نسبت به بهمن ۱۴۰۱ حدود ۱۰ درصد و در مقایسه با دی ماه ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد بالاتر است. 

هرچند سهم بوقلمون، بلدرچین و سایر پرنده‌ها سهم ناچیزی از کل عرضه گوشت طیور را دارند اما آمارها حاکی از افزایش وزن وتعداد لاشه‌های بوقلمون و بلدرچین در قیاس با بهمن ۱۴۰۲ هستند و در عوض، تعداد و وزن گوشت شترمرغ و سایر انواع طیور در مقایسه با ماه یازدهم از ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است. 

وزن لاشه‌ طیور در بهمن ماه ۱۴۰۲ بیشتر از دی و کمتر از بهمن ۱۴۰۱ شده است

این درحالیست که وزن هر یک از لاشه‌ها در بهمن ۱۴۰۱ حدود ۱ کیلو و ۹۳۰ گرم برآورد می‌شود. با توجه به اینکه این عدد در بهمن ۱۴۰۱ حدود ۱ کیلو و ۹۵۰ گرم و در دی ماه ۱۴۰۲ حدود ۱ کیلو و ۸۹۰ گرم بوده است، می‌توان مشاهده کرد میانگین وزن در هر لاشه در یازدهمین ماه ۱۴۰۲ نسبت به دی ماه همین سال افزایش و در قیاس با بهمن ۱۴۰۱ کاهش داشته است. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید