افزایش ۱۴ درصدی تولید گندم برزیل تا سال ۲۰۲۵ - افق اقتصادی

افزایش ۱۴ درصدی تولید گندم برزیل تا سال ۲۰۲۵ - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 220127 |
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ |
77 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛‌ بر اساس گزارش شرکت مشاوره استون ایکس در برزیل، پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۱۴ درصد افزایش یابد و از ۸.۱ میلیون تن به ۹.۲ میلیون تن برسد. این افزایش تولید در حالی رخ می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود سطح کاشت گندم در برزیل، به ویژه در […]

افزایش ۱۴ درصدی تولید گندم برزیل تا سال ۲۰۲۵

به گزارش اکوایران؛‌ بر اساس گزارش شرکت مشاوره استون ایکس در برزیل، پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۱۴ درصد افزایش یابد و از ۸.۱ میلیون تن به ۹.۲ میلیون تن برسد.

این افزایش تولید در حالی رخ می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود سطح کاشت گندم در برزیل، به ویژه در مناطق جنوبی این کشور که منطقه اصلی تولید گندم است، ۱۱ درصد کاهش یابد.

علت این افزایش تولید با وجود کاهش سطح کاشت، افزایش عملکرد در هکتار است. پیش‌بینی می‌شود عملکرد گندم در برزیل از ۲.۳۴ تن در هکتار به ۳.۰۲ تن در هکتار افزایش یابد.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد دلایل افزایش عملکرد گندم در برزیل می‌‌تواند به دلیل «استفاده از روش‌های نوین کاشت و داشت»، «استفاده از بذرهای اصلاح شده»، «افزایش استفاده از کود و سموم»، «مساعد بودن شرایط آب و هوایی» صورت گیرد.

در مقابل دلایلی که برای رشد تولید گندم در برزیل ذکر شده این شرکت پیش‌بینی کرده که تولید در این کشور با تهدیداتی هم روبرو خواهد بود، در این خصوص می‌توان به «کمبود دانه گندم»، «رقابت فروش گندم با ذرت»، «تغییرات آب و هوایی» اشاره کرد. با وجود این چالش‌ها، پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم در برزیل در سال های آینده رشد کند. این رشد می‌تواند به کاهش وابستگی برزیل به واردات گندم و افزایش امنیت غذایی این کشور کمک کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید