کشت بهترین برنج دنیا در ویتنام؛ تایلند از کورس رقابت جا ماند - افق اقتصادی

کشت بهترین برنج دنیا در ویتنام؛ تایلند از کورس رقابت جا ماند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 217379 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۴۶ |
87 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ رئیس انجمن صادرکنندگان برنج تایلند اعلام کرد که برنج ST25 ویتنام در این دوره از رقابت‌ها ۳۰ نوع برنج از کشورهای مختلف را شکست داد. او همچنین گفت که تایلند در این دوره از مسابقات در تمام دسته‌ها شرکت نکرده بود. براساس آمار انجمن غلات ایران، در سال‌های گذشته،برنج تایلندی به دلیل […]

کشت بهترین برنج دنیا در ویتنام؛ تایلند از کورس رقابت جا ماند

به گزارش اکوایران؛ رئیس انجمن صادرکنندگان برنج تایلند اعلام کرد که برنج ST25 ویتنام در این دوره از رقابت‌ها ۳۰ نوع برنج از کشورهای مختلف را شکست داد. او همچنین گفت که تایلند در این دوره از مسابقات در تمام دسته‌ها شرکت نکرده بود.

براساس آمار انجمن غلات ایران، در سال‌های گذشته،برنج تایلندی به دلیل کیفیت بالا، استانداردها و تحویل به موقع، در مسابقات جهانی برنج جوایز متعددی را کسب کرده بود. بر اساس گزارش TRTدر این دوره از مسابقات فقط سه نوع برنج از «کامبوج»، «هند» و «ویتنام» به مرحله نهایی راه یافتند.

گزارش TRT همچنین حاکی از آن است که برنج ST25 ویتنام که توسط یک شرکت خصوصی ویتنامی توسعه یافته، مورد تحسین تمام سرآشپزهای حاضر در این مسابقات قرار گرفته است.

در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، برنج هوم مالی ۱۰۵ تایلند عنوان بهترین برنج جهان را به خود اختصاص داده بود. اما در سال ۲۰۲۲، برنج Phka Rumduol کامبوج از هوم مالی پیشی گرفت و عنوان بهترین برنج جهان را از آن خود کرد. این دومین سال متوالی است که برنج تایلندی در کسب عنوان بهترین برنج جهان در مسابقات جهانی برنج ناکام می‌ماند.

پیروزی ویتنام در این دوره از مسابقات نشان‌دهنده کیفیت بالای برنج این کشور و همچنین تلاش‌های ویتنام برای توسعه صنعت برنج خود است. رسیدن رتبه اول باکیفیت‌ترین برنج ویتنامی می‌تواند به افزایش صادرات برنج ویتنام و رونق بیشتر این صنعت در این کشور کمک کند.

برندسازی، می‌تواند به افزایش صادرات برنج و رونق بیشتر این صنعت کمک کند و پیروزی ویتنام در این دوره از مسابقات نشان‌دهنده اهمیت توجه به کیفیت، استاندارد، تحقیق و توسعه و برندسازی در صنعت برنج است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید