سهم ۲ درصدی ایران از بازار سوریه - افق اقتصادی

سهم 2 درصدی ایران از بازار سوریه - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 216541 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ |
74 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مسوولین ایرانی و سوری همواره نسبت به پایین بودن سطح روابط اقتصادی دو کشور گلایه داشته و به این نکته اشاره کرده‌اند که هرچند روابط این دو کشور در بعد نظامی و سیاسی در سطح بالایی قرار دارد، اما سطح روابط اقتصادی ایران و سوریه متناسب با این روابط راهبردی نیست.

سهم ۲ درصدی ایران از بازار سوریه

به گفته مدیر کل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران حجم تجارت جهانی سوریه حدود شش میلیارد دلار است که یک میلیارد دلار آن به صادرات و پنج میلیارد دلار آن به واردات اختصاص دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود حجم مبادلات تجاری جهانی سوریه بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم ایران از تجارت با این کشور بسیار ناچیز است. 

در این خصوص عبدالامیر ربیهاوی می‌گوید: در سال گذشته، حجم تجارت ایران و سوریه ۲۴۵ میلیون دلار بوده که در ۱۰ ماهه سال جاری به ۱۲۰ میلیون دلار کاهش یافته است و با این شرایط سهم ایران از سبد وارداتی این کشور به کمتر از ۲ درصد رسید، از سوی دیگر در این مدت ایران ۳۴ میلیون دلار نیز از سوریه واردات داشته است.

پایین بودن سطح مبادلات تجاری ایران و سوریه موجب شد تا در سال جاری سازمان توسعه و تجارت در کنار کمیسیون مشترک میان دو کشور که در آذر ماه سال جاری برگزار شد، برای ۱۴۰۳ رسیدن به تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری را در دستور کار قرار دهند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید