پیشروی اشتغال زنان سیستانی در بخش صنعت - افق اقتصادی

پیشروی اشتغال زنان سیستانی در بخش صنعت - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 212285 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ |
71 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، در پاییز ۱۴۰۲ حدود ۲۶ درصد کل زنان شاغل در کشور در بخش صنعتی درحال فعالیت بوده‌اند. مشاهدات حاکی از آن است که این نسبت در قیاس با پاییز ۱۴۰۱ بیش از ۴ درصد افت کرده است. این درحالیست که سهم زنان شاغل در صنعت از ۶ تا ۵۸ درصد در استان‌های […]

پیشروی اشتغال زنان سیستانی در بخش صنعت

به گزارش اکوایران، در پاییز ۱۴۰۲ حدود ۲۶ درصد کل زنان شاغل در کشور در بخش صنعتی درحال فعالیت بوده‌اند. مشاهدات حاکی از آن است که این نسبت در قیاس با پاییز ۱۴۰۱ بیش از ۴ درصد افت کرده است. این درحالیست که سهم زنان شاغل در صنعت از ۶ تا ۵۸ درصد در استان‌های مختلف متغیر بوده است.

چرخ صنعت ایران در دستان زنان سیستان و بلوچستان

علی‌رغم اینکه به طور کلی بیش از ۲۵.۷ درصد زنان شاغل، در بخش صنعتی کشور مشغول به کار هستند، مطالعات حاکی از آن است که از میان بانوان شاغل در بخش صنعت، استان سیستان و بلوچستان با اختلاف بالاترین سهم زنان شاغل در بخش صنعتی اقتصاد را با نسبت ۵۷.۷ درصد دارد. علاوه بر این موضوع در جایگاه بعدی نیز استان‌های قم و آذربایجان شرقی قرار دارند که هردو حدودا ۴۱.۶ درصد از زنان شاغل خود را در بخش صنعتی جای داده‌اند. 

این درحالیست که استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و ایلام به ترتیب پایین‌ترین سهم زنان شاغل در صنعت را با نرخ‌های ۶، ۹.۳ و ۱۱.۱ درصد به ثبت رسانده‌اند.

شدیدترین تغیرات نسبت زنان شاغل صنعت در کدام استان‌ها بوده است؟

بر اساس آمارها، استان‌های لرستان و خراسان جنوبی شدیدترین افزایش را در سهم صنعت از زنان شاغل خود با بیش از ۱۰ درصد رشد، تجربه کرده‌اند. در نتیجه سهم صنعت از کل شاغلین زن این دو استان به ۵۰ و ۶۸ درصد رسیده است.

به علاوه استان فارس نیز با ۸ درصد افزایش در سهم صنعت از زنان شاغل این استان، نسبت ۷۸ درصد را به ثبت رسانده و خود را در جایگاه سوم از منظر بیشتر بودن نسبت زنان شاغل صنعت در مقایسه با بقیه استان‌ها قرار داده است. 

همچنین مشاهده می‌شود  استان‌های گیلان و خراسان نیز هرکدام بالغ بر ۱۰ درصد افت در سهم زنان شاغل در صنعت را تجربه کرده‌اند و این نسبت در استان‌های مذکور به ۶۶ و ۵۶ درصد رسیده است. همدان نیز با افت ۹.۵ درصدی، نسبت ۵۷ درصد در انتهای پاییز ۱۴۰۲ را تجربه کرده است. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید