کاهش فروش ۲۹ درصد داروخانه‌های تهران - افق اقتصادی

کاهش فروش 29 درصد داروخانه‌های تهران - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 209452 |
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ |
76 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

بین ۲۵ تا ۳۰ درصد داروخانه‌ها در سطح شهر تهران با مشکلات اساسی مواجه‌اند. داده‌های حاصل از پیمایش آکادمی سامان نشان می‌دهد که حجم فروش دارو در ۲۹ درصد داروخانه‌های شهر تهران کاهش پیدا کرده و به گفته فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان، فروش سایر اقلامی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود همچون اقلام آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و … هم در ۲۵ درصد داروخانه‌ها کاهش داشته و این یعنی عملکرد حقیقی یک چهارم و حتی یک سوم داروخانه‌های سطح شهر تهران، با مشکل روبه‌رو شده است.

کاهش فروش ۲۹ درصد داروخانه‌های تهران

یزدانی درباره درآمد فروش داروخانه‌های پایتخت هم توضیح می‌دهد که درآمد فروش حدود ۲۴ درصد داروخانه‌ها کاهش داشته و این کاهش با وجود تورم ۸۱ درصدی اتفاق افتاده است. وضعیت در داروخانه‌های بالای شهر بهتر است، زیرا افراد پردرآمد قرص‌های مکمل و لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر و داروهای باکیفیت‌تر و گران‌تری را مصرف می‌کنند و بنابراین وضعیت کسب و کار این صنوف از صنوف مشابه در مناطق فقیرنشین شهر بهتر است.

به گفته پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان، بسیاری از خانوارهای کم درآمد به داروخانه‌های بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند تا دارو را در صورتی که تحت پوشش بیمه باشد با هزینه‌های نزدیک به صفر تهیه کنند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید