پرداخت ۴۲۸ میلیارد تومان وام مسکن به ۲۲۰۰ خانوار پر جمعیت - افق اقتصادی

پرداخت 428 میلیارد تومان وام مسکن به 2200 خانوار پر جمعیت - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 207251 |
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۵ |
73 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، آمار پرداخت وام توسط پنج بانک در سه ماهه نخست ۱۴۰۲ بابت ساخت یا خرید مسکن به خانوارهای فاقد مسکن دارای فرزند سوم متولد پس از ۱۳۹۹ منتشر شده است. نتایج حاکی از آن است که بیشترین سهم پرداخت تسهیلات به جامعه هدف توسط دو بانک صادرات و ملت پرداخت شده و […]

پرداخت ۴۲۸ میلیارد تومان وام مسکن به ۲۲۰۰ خانوار پر جمعیت

به گزارش اکوایران، آمار پرداخت وام توسط پنج بانک در سه ماهه نخست ۱۴۰۲ بابت ساخت یا خرید مسکن به خانوارهای فاقد مسکن دارای فرزند سوم متولد پس از ۱۳۹۹ منتشر شده است. نتایج حاکی از آن است که بیشترین سهم پرداخت تسهیلات به جامعه هدف توسط دو بانک صادرات و ملت پرداخت شده و در مقابل، وام‌های پرداختی پست بانک از بالاترین ارزش سرانه در مقایسه با سایر بانک‌ها برخوردار بوده است. 

ارزش کل وام‌های پرداخت شده به خانوار دارای فرزند سوم متولد پس از ۹۹ بابت ساخت یا خرید مسکن

بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا انتهای آذر ماه مجموعا ۴۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بابت ساخت یا خرید مسکن به حدود ۲۲۰۰ خانوار‌ فاقد مسکن و دارای فرزند سوم متولد بعد از ۱۳۹۹ پرداخت شده است. 

شایان ذکر است بانک‌های عنوان شده در گزارش بانک مرکزی ۵ بانک شامل بانک صادرات، مسکن، تجارت، پست بانک و ملت بوده است. 

صادرات و ملت، بیشترین سهم از پرداخت‌ها

بر اساس گزارش‌ها، بانک صادرات و بانک ملت به ترتیب بیشترین سهم از وام پرداختی مذکور را در سال جاری به ارزش‌های ۱۴۱.۴ میلیارد و ۱۳۲.۸ میلیارد تومان داشته‌اند. در مقابل میزان وام‌های اعطایی این دو بانک از حیث تعداد نیز بیشترین ارقام را در قیاس با سایر بانک‌ها به ثبت رسانده است.

در جایگاه سوم بانک مسکن با پرداخت اعتبار به ارزش ۷۸.۲ میلیارد تومان قرار گرفته و جایگاه چهارم نیز به بانک تجارت با ۵۶.۹ میلیارد تومان اعطای وام، اختصاص یافته است. در نهایت مشاهده می‌شود پست بانک نیر کمترین سهم از وام‌های اعطایی مورد بررسی را داشته و ارزش اعتباردهی آن از ابتدای سال تا انتهای پاییز حدود ۱۸.۶ میلیارد تومان اعلام شده است. 

سرانه ارزش هر یک از وام‌های اعطایی؛ پست بانک در صدر جدول

اگر مبلغ سرانه هر یک از وام‌های پرداخت شده به خانوار هدف را محاسبه کنیم، مشاهده می‌شود متوسط هر یک از وام‌های اعطا شده توسط پست بانک حدود ۲۰۶ میلیون تومان ارزش داشته است. در مقابل ارزش وام‌های بانک تجارت حدود ۲۰۰ میلیون و بانک صادرات نیز تقریبا ۱۹۹ میلیون به دست می‌آید. 

کمترین ارزش سرانه وام‌ها نیز مربوط به بانک‌های ملت و مسکن با وام سرانه به ترتیب ۱۹۵ و ۱۸۰ میلیون تعلق دارد. 

در مجموع می‌توان گفت میانگین وام پرداخت شده بابت ساخت یا خرید مسکن به خانوار دارای فرزند سوم متولد ۹۹ به بعد حدود ۱۹۵ میلیون تومان بوده که در این میان پست بانک با وجود اینکه کمترین تعداد وام را اعطا کرده، بیشترین مبلغ سرانه را از آن خود کرده است. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید