ادامه معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی در سال آینده - افق اقتصادی

ادامه معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی در سال آینده - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 207184 |
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۶ |
71 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه، در صفحه‌ شخصی‌اش در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی اعم از سپرده‌های اشخاص حقوقی و حقیقی به موجب قانون مالیات‌های مستقیم مصوب و برقرار شده است و بدون هیچگونه تغییری در سال آینده ادامه خواهد یافت». گفتنی است مالیات سود سپرده بانکی، […]

ادامه معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی در سال آینده

به گزارش اکوایران، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه، در صفحه‌ شخصی‌اش در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی اعم از سپرده‌های اشخاص حقوقی و حقیقی به موجب قانون مالیات‌های مستقیم مصوب و برقرار شده است و بدون هیچگونه تغییری در سال آینده ادامه خواهد یافت».

گفتنی است مالیات سود سپرده بانکی، مالیاتی است که از سود سپرده بانکی اشخاص حقوقی، اخذ شده و بنابراین، اشخاص حقیقی، از پرداخت آن معاف هستند. میزان این مالیات، ۲۵ درصد سود اخذ شده بوده و نحوه پرداخت آن نیز از طریق سامانه پرداخت قبض مالیاتی و با استفاده از شناسه سی رقمی نسیم است.

سید محمد هادی سبحانیان، رییس کل سازمان امور مالیاتی، پیش از این، طرح مالیات بر مجموع درآمد (PIT) را مطرح کرده بود که در آینده تصویب و اجرا خواهد شد.

تدوین لایحه مالیات بر مجموع درآمد یکی از وعده‌های وزیر اقتصاد بود که در خرداد ماه ۱۴۰۱ توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین و به هیات دولت ارسال و به تازگی تصویب شد.‌ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لایحه مالیات بر مجموع درآمد، تغییر نظام معافیت‌های مالیاتی، از مشاغل به سطح درآمد است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید