صادرات ۱.۴ میلیارد دلاری به اوراسیا در ۱۰ ماه / محصولات کشاورزی سهامداران اصلی - افق اقتصادی

صادرات ۱.۴ میلیارد دلاری به اوراسیا در ۱۰ ماه / محصولات کشاورزی سهامداران اصلی - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 206395 |
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۵ |
79 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران: داده‌های اعلام شده از سوی گمرک نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از مجموع سبد صادراتی ایران به اوراسیا که حدود ۵۰۰ میلیون دلار می‌شود در اختیار محصولات کشاورزی و غذایی بوده است. علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه با صدا و سیما گفت: مجموع صادرات ایران به اتحادیه […]

صادرات ۱.۴ میلیارد دلاری به اوراسیا در ۱۰ ماه / محصولات کشاورزی سهامداران اصلی

به گزارش اکوایران: داده‌های اعلام شده از سوی گمرک نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از مجموع سبد صادراتی ایران به اوراسیا که حدود ۵۰۰ میلیون دلار می‌شود در اختیار محصولات کشاورزی و غذایی بوده است.

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه با صدا و سیما گفت: مجموع صادرات ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۱۰ ماهه امسال، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

پیمان پاک ادامه داد: حوزه اوراسیا به علت ارتباط سنتی که با ایران دارد، کشورمان را بیشتر با محصولات کشاورزی و صنایع غذایی می‌شناسد؛ محصولات گلخانه‌ای، صیفی جات، میوه‌ها و لبنیات ایرانی در بازار اوراسیا جای خوبی را برای خود پیدا کرده؛ برند لبنیاتی ایران در این حوزه خوب شناسایی شده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بیش از ۲ میلیارد دلار واردات زنجیره آبزیان دارد که در این حوزه هم تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت‌های بالای ایران، بیشتر وارد این بازارها شویم و اقدامات خوبی هم در این حوزه در جریان است.

پیمان پاک به مشکل لجستیک و حمل و نقل در ارتباط با تجارت ایران با حوزه اوراسیا اشاره کرد و گفت: ایران در این زمینه واقعاً ضعف دارد و با کاستی‌هایی روبرو است و این امکانات کفاف تقاضاهای ایجاد شده را نمی‌دهد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته در پایانه مرزی آستارا که دروازه اصلی ورود ایران با بازار اوراسیاست، اقدامات خوبی از جمله تعریض پل آستارا، اصلاح زیرساخت‌های گمرکی و راه اندازی سامانه نوبت‌دهی کامیون‌ها و تریلرها انجام شده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید