صادرات ۳۰ میلیارد دلاری نفت ایران در ۱۴۰۲ / نفت به نجات تراز تجاری آمد - افق اقتصادی

صادرات 30 میلیارد دلاری نفت ایران در 1402 / نفت به نجات تراز تجاری آمد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 205340 |
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۶ |
86 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، محمد رضوانی فر  رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که آمار مبادلات تجاری کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ میلیارد دلار درآمد ارزی در کشور به ثبت رسیده است. به گفته او در ده ماهه ۱۴۰۲، حجم صادرات غیرنفتی ایران ۴۰ میلیارد دلار و حجم […]

صادرات ۳۰ میلیارد دلاری نفت ایران در ۱۴۰۲ / نفت به نجات تراز تجاری آمد

به گزارش اکوایران، امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، محمد رضوانی فر  رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که آمار مبادلات تجاری کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ میلیارد دلار درآمد ارزی در کشور به ثبت رسیده است.

به گفته او در ده ماهه ۱۴۰۲، حجم صادرات غیرنفتی ایران ۴۰ میلیارد دلار و حجم واردات کالا و خدمات ۵۴ میلیارد دلار  است.

پیش‌تر گمرک ایران اعلام کرده بود که  در ۱۰ ماه  سال ۱۴۰۲ میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی)، بالغ بر ۱۱۳ میلیون و ۵۱ هزار تن و به ارزش ۴۰ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار بوده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۹.۳۹ درصدی در وزن و کاهشی ۱۱.۴۴ درصدی در ارزش دلاری داشته است. با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت در دهمین ماه سال جاری هم ما شاهد ارزان فروشی کالای صادراتی در کشور بوده‌ایم.

در این مدت میزان واردات کشور نیز با افزایشی ۵.۸۵ درصد در وزن و ۱۱.۵۹ درصد در ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ارقام ۳۲ میلیون و ۶۸۳ هزار تن و ۵۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار میلیون دلار رسیده است.

اما امروز به نقل از ایرنا، رضوانی‌فر اعلام کرد: با وجود تحریم‌ها ۳۰ میلیارد دلار صادرات نفت داشتیم که همین مساله باعث شد تا مازاد تجاری کشور با رقم بالایی مثبت شود با تراز تجاری مثبت و درآمد ارزی در آینده نزدیک ثبت ارز و بهبود شرایط اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید