دولت نرخ عیدی کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد - افق اقتصادی

دولت نرخ عیدی کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 205148 |
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۲ |
71 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ سخنگوی دولت از افزایش چهل درصدی عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان خبر داد. براساس اظهارات علی بهادری جهرمی، طبق مصوبه هیات دولت حداقل عیدی یا پاداش آخرسال کارمندان و بازنشستگان دولتی مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان تعیین شد. به گفته سخنگوی دولت، به این مبلغ برای افراد متاهل ۷۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود که به ازای […]

دولت نرخ عیدی کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد

به گزارش اکوایران؛ سخنگوی دولت از افزایش چهل درصدی عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان خبر داد.

براساس اظهارات علی بهادری جهرمی، طبق مصوبه هیات دولت حداقل عیدی یا پاداش آخرسال کارمندان و بازنشستگان دولتی مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان تعیین شد.

به گفته سخنگوی دولت، به این مبلغ برای افراد متاهل ۷۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود که به ازای هر فرزند تحت تکفل هم ۳۰۰ هزار تومان به عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان اضافه خواهد شد.

سال گذشته رقم عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که این رقم با افزایش حدود ۴۰ درصدی به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

طبق قانون خدمات کشوری، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران اجازه داده شد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیات علمی دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار) مشمول این رقم عیدی می‌شوند. 

همچنین بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری، بانک‌ها و در مجموع تمام صندوق‌های زیر نظر دولت نیز دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند. 

اما در این میان عیدی کارگران و مشمولان قانون کار از قانون بالا تبعیت نمی‌کند و این افراد باید برای نوروز ۱۴۰۳، بین ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۶۸ تومان تا ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان عیدی دریافت کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید