۶ روز دیگر عوارض صادرات گوجه فرنگی صفر می‌شود - افق اقتصادی

6 روز دیگر عوارض صادرات گوجه فرنگی صفر می‌شود - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 202064 |
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ |
93 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران،  فصل برداشت گوجه فرنگی در مناطق مختلف ایران بین آذر تا فروردین است. طبق اظهارات مختلف هم تاکنون بین ۶۰۰ هزار تا ۶۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در مناطق مختلف برداشت شده است. برهمین اساس هم گفته می‌شود، وزارت جهادکشاورزی دستور صفر شدن عوارض گوجه فرنگی را صادر کرده است. این خبر  را علی باستین معاون هماهنگی […]

۶ روز دیگر عوارض صادرات گوجه فرنگی صفر می‌شود

به گزارش اکوایران،  فصل برداشت گوجه فرنگی در مناطق مختلف ایران بین آذر تا فروردین است. طبق اظهارات مختلف هم تاکنون بین ۶۰۰ هزار تا ۶۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در مناطق مختلف برداشت شده است. برهمین اساس هم گفته می‌شود، وزارت جهادکشاورزی دستور صفر شدن عوارض گوجه فرنگی را صادر کرده است. این خبر  را علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر شب گذشته ( یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران گفته است.

به گفته او به دنبال پیگیری برای حمایت از تولیدکنندگان، موضوع حذف عوارض صادراتی از سوی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.

باستین تاکید کرد: با توجه به افزایش نسبی تولید گوجه فرنگی و برای تعادل بخشی تولید، مصرف و قیمت بازار و پایداری محصول صادراتی، حذف عوارض صادراتی ابلاغ و از ۱۵ بهمن عملیاتی خواهد شد.

به باور فعالان بازار اگر این سیاست درست اجرا نشود، بازار داخل را بهم می‌زند. درحال حاضر در مغازه‌های سطح شهر قیمت یک کیلو گوجه فرنگی بستگی به نوع آن بین ۱۲ هزار تا ۳۵ هزار تومان هم هست.  در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هم گوجه فرنگی از  ۱۴هزار ۵۰۰ تومان شروع و تا ۳۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید